چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
کد خبر: 1071420
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
نمونه‌ای از فعالیت‌های عبدالرحمان در فضای مجازی

حوزه/ عبدالرحمان بن ابی‌طالب عضو جامعه شیعیان ونزوئلا گفت: شناخت من از اسلام از طریق گردآوری اطلاعات و با درنظرگرفتن منطق وقایع رخ‌داده در تاریخ صدر اسلام بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، عبدالرحمان بن ابی‌طالب یکی از مسلمانان آمریکای لاتین و از اعضای جامعه شیعیان ونزوئلا است که در گفتگویی، به شرح حال خود و وضعیت اسلام و تشیع در آمریکای لاتین می‌پردازد.

خبرنگار: سلام علیکم برادر، ممکن است خودتان را معرفی کنید؟

عبدالرحمان: و علیکم السلام. من عبدالرحمان بن ابی‌طالب هستم.

خبرنگار: مطالعات و فعالیت‌های اسلامی شما چیست؟

عبدالرحمان: بسم الله الرحمن الرحیم. شناخت من از اسلام از طریق گردآوری اطلاعات و با درنظرگرفتن منطق وقایع رخ‌داده در تاریخ صدر اسلام بود. من این فرصت را داشتم که در مسجد مرکزی آلماتی تحصیل کنم و در مورد فعالیت‌هایم نیز باید بگویم که خود را وقف آموزش اسلام به اسپانیایی‌زبانان کرده‌ام.

خبرنگار: چرا اسلام و تشیع را به عنوان دین خود برگزیدید؟

عبدالرحمان: من در گذشته پیرو لنینیسم بودم که مکتبی الحادی است. در سال 1991 تغییرات مهمی در جهان رخ داد و اتحاد جماهیر شوروی از بین رفت. پس از آن در سال 1996 شروع به جستجوی دینی کردم که مرا سرشار از اعتقادات معنوی کند و اسلام را انتخاب کردم؛ چون در آن خدای یکتایی پرستش می‌شود که با هیچ چیز و هیچ کس قابل قیاس نیست. در مورد تشیع نیز از سال 1998 با منطق متقاعد شدم که به جای اصحاب پیامبر اسلام از خاندان ایشان پیروی کنم.

خبرنگار: شناخت اسلام چه تغییری در زندگی شما ایجاد کرد؟

عبدالرحمان: به انسانی اجتماعی‌تر، خندان‌تر و صبور تبدیل شدم.

خبرنگار: مهم‌ترین پیام اسلام چیست؟

عبدالرحمان: معبودی جز خدا نیست و محمد بنده و فرستاده اوست.

خبرنگار: بفرمایید که کدام کتاب برای درک بهتر اسلام، بیشتر به شما کمک کرد؟

عبدالرحمان: تاریخ حضرت فاطمه زهرا (س).

خبرنگار: به نظر شما شایسته است چه کتابی به زبان اسپانیایی ترجمه شود؟

عبدالرحمان: تاریخ و زندگی‌نامه همه دوازده امام، حضرت عیسی، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب و سخنرانی‌های ایشان در کربلا.

خبرنگار: شیعیان در پرو چه مشکلاتی دارند؟

عبدالرحمان: من هم‌اکنون در ونزوئلای عزیزم هستم، اما بیش از 6 سال است که در پرو زندگی می‌کنم و قصد دارم دوباره برگردم؛ زیرا شاگردانم، دانشجویان مذهب شیعه هستند و فعالیت اصلی من در آنجا است. در پرو ما کتاب، جزوه آموزشی، نمازخانه، مرکز مطالعاتی، امکانات برگزاری مراسم ماه رمضان و روحانی برای برگزاری نماز جمعه نداریم. علاقه به ساخت یک نمازخانه در شهر لیما وجود داشت و خیلی‌ها قصد داشتند اداره امور را به دست بگیرند و درنهایت با یکدیگر دچار اختلاف شدند. همین شیعیان به مصلای کوچک شیعی که در شهر آبانکای در جنوب پرو بود آسیب رساندند و مجبور شدند آن را ببندند و پس از آن تشیع در آنجا عملاً ظهور خارجی ندارد.

خبرنگار: جالب‌ترین نکات اسلام برای مردم آمریکای لاتین چیست؟

عبدالرحمان: برجسته‌ترین نکات عبارتند از: محبت، صلح، احترام به همه مؤمنان و آموزش اخلاق اسلامی با دقت و از طریق سنت پیامبر (ص) و ائمه (ع).

خبرنگار: فعالیت‌های تبلیغی شما در فضای مجازی چیست؟

عبدالرحمان: من چندین کانال در یوتیوب، فیس‌بوک و واتساپ و دیگر شبکه‌ها دارم که از طریق آنها مذهب شیعه را آموزش می‌دهم. ان شاء الله در آینده می‌توانم با کمک و راهنمایی دوستان، یک شبکه رادیویی یا یک کانال حرفه‌ای‌تر در زمینه اسلام اهل‌بیت راه‌اندازی کنم.

خبرنگار: چگونه می‌توان به جوانان آمریکای لاتین در مورد اسلام کمک کرد؟

عبدالرحمان: از طریق سخنرانی‌های چندرسانه‌ای، ایجاد کتابخانه مذهب شیعه و احداث مصلی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha