شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
یادواره ۱۴۲شهید روحانی کرمانی در قم

حوزه/ اجتماع طلاب و روحانیون استان کرمان و یادواره  ۱۴۲شهید روحانی این استان در محل مدرسه علمیه کرمانی ها در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ رنجبر، در اجتماع طلاب و روحانیون استان کرمان و یادواره ۱۴۲شهید روحانی این استان، که در محل مدرسه کرمانی ها در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، حاج قاسم سلیمانی را افتخار همه تشیع و جهان اسلام دانست و ابراز داشت: نمی‌شود از شهدا و شهدای مدافع حرم و مقاومت گفت و یاد و نامی از حاج قاسم سلیمانی نبرد، حضور میلیونی ملت بزرگ ایران در مراسم تشییع باشکوه حاج قاسم جلوه ای از تجلی یاد و خاطره شهدا در میان ملت بود.

وی در ادامه با بیان این که کسی که با ایمان به خداوند متعال مجاهده و رزم فی سبیل الله را در پیش می گیرد از جایگاه والایی برخوردار است، اظهار داشت: نباید رزم را تنها در رزم فیزیکی خلاصه نمود؛ جهاد تبیین می تواند در مسیر روایت گفتمان شهدا و تبیین آثار رشادت های این عزیزان در اقتدار بخشی به اسلام و کشورمان است.

سخنران این مراسم ضمن اشاره به آیه شریفه «خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا إِنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ»( آیه ۲۲ سوره توبه)؛ دلایل اجر عظیم مجاهدان فی سبیل الله را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: شهدای انقلاب در دورانی که انسان‌ها درگیر تلاطم دنیا شده‌اند، اینان در وادی مجاهده و مقابله با دنیای شرق و غرب مقتدرانه ایستادگی کردند. روایت فتح و تبیین اقتدار مجاهدان از بسترهای عمل به جهاد تبیین است.

وی با بیان این که مجاهدت و ایثارگری مخلصان راه خدا، نهال انقلاب اسلامی را به درخت تنومند و ثمر دهی تبدیل نموده که آزادگان جهان بدان تکیه کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: امروز کسانی که داعیه‌دار ابرقدرتی دنیا را داشته‌اند، دست یاری را به سمت کمک ایران اسلامی مقتدر دراز نموده‌اند.

حجت‌الاسلام رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای سال‌های نخستین انقلاب اسلامی اشاره و با بیان این که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، ارکان اساسی حکمرانی کشور، با بمب‌گذاری به دست خودفروختگان آسیب‌های جدی دید، خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا بزرگ باشیم و بزرگ بیندیشیم و خود را از اسارت در مسائل حقیر و کوچک رها ساخته؛ حاج قاسم‌های انقلاب را الگوی خود قرار دهیم.

سخنران مراسم با بیان این که تلاش سربازان ولایت و حاج قاسم‌ها، اعتبار و اقتدار ایران اسلامی را به‌اندازه‌ای ارتقاء داد که دشمنان در مواجهه بااقتدار ملت، دست‌پاچه با راهبردهای ابترشان دست‌وپنجه می‌زنند. یادآور شد: اقتدار کشور مرهون رشادت‌ها، فضاسازی و جبهه‌سازی‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا و رشادت سربازان واقعی اسلام است.

حجت‌الاسلام رنجبر حضور مقتدرانه سیاستمداران سرزمینمان در عرصه‌های بین‌المللی را مرهون خون شهدا و مجاهدت و رشادت سربازان ولایت دانست و اذعان داشت: اقتدار سرزمینی ایران اسلامی حاصل هدایت و درایت برکت آفرین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است؛ جایگاه مقتدر ایران در مبادلات جهانی، حاصل مجاهدت وصف‌ناپذیر شهدا و ایثارگران اسلام و انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحلیلی از جنگ ترکیبی و شناختی ماه‌های اخیر کشور ارائه کرد و ابراز داشت: ایران مقتدر که اکنون به تکیه‌گاه محکم کشورها تبدیل‌شده است؛ آمریکایی که آمده بود تا خاورمیانه را آمریکایی کند، خودش گرفتار خاورمیانه‌ای شدن گردید؛ به‌گونه‌ای که اکنون در میان احزابش شاهد درگیری‌های شدیدی بر سر قدرت هستیم.

حجت‌الاسلام رنجبر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را یوم‌الله دیگری از برگ زرین تجلی عشق ولایی ملت در سرزمین ایران دانست و اذعان داشت: مردم غیور ایران‌زمین، همان‌طور که امام و مقتدایشان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که در برابر سپاه عظیم و حقد دشمن سرافرازانه ایستاد، همواره ندای «هیهات منا الذلة» سر می‌دهند.

یادواره ۱۴۲شهید روحانی کرمانی در قم برگزار شد

حاج حسین یکتا نیز در ادامه این نشست، با بیان این که انقلاب اسلامی در مسیر تکمیل حکومت اسلامی و حرکت در مسیر جامعه سازی مبتنی بر نگاه تمدنی حرکت می‌کند، خاطرنشان ساخت: هراندازه انقلاب اسلامی را رصد می‌کنیم، بارها شاهد بوده‌ایم که این انقلاب به مو رسید، ولی پاره نشد؛ هر بار اتفاقات عجیب و غیرقابل‌باوری رقم می‌خورد.

وی با بیان این که همواره عزت و غربت انقلاب اسلامی کنار هم محقق یافته است، اظهار داشت: جای‌جای گفتمان اسلام و تاریخ سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام مملو از تجلی توأمان عزت و غربت است.

سخنران این مراسم جنگ را غربتی تعریف نمود که با تجلی ایثار و رشادت‌ها تبدیل به عزت شد، اظهار داشت: عزتی که امروز داریم و در سطح مقاومت آن را به رخ عالم می‌کشیم، در سایه‌سار نقش‌آفرینی مخلصانه در عین غربت به‌دست‌آمده است. همواره در دوران غوغا سالاری دشمنان در عین غربت، زمزمی به عزت، فوران نموده کشور را از وادی تلاطم خارج ساخته است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تأکید بر این که غربت فتنه ۸۸، با صبر و حلم رهبر معظم انقلاب اسلامی و حماسه ملت در ۹ دی، عنایت الهی زمزم عزت پیاده‌روی اربعین حسینی را بازتولید نمود، خاطرنشان ساخت: دشمن بعد از شکست‌های پی‌درپی، مسیر جنگ شناختی را در پیش‌گرفته، در ذهن فرزندانمان ناکارآمدی، ناتوانی و ضعف را ایجاد و گسترش داده است.

حاج حسین یکتا ضمن اشاره به ظرفیت‌های نسل نوجوان کشورمان با تأکید بر این که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، فرزندان نوجوان سرزمینمان، کشور را به اوج اقتدار خواهند رساند، اظهار داشت: جوانان کشورمان قطعاً دوران اضمحلال تمدن غرب و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را به عینه خواهند دید.

وی با بیان این که دل‌ها را باید درگرو امام عصر(عج) سازیم، خاطرنشان ساخت: دکل انقلاب در عین غربت و غریبی، نویدبخش میدان‌داری وصف‌ناپذیر جوانان و نوجوانان سرزمینمان در تجلی شکوه جهان اسلام است، قضیه فلسطین کلید رمزآلود فرج امت اسلامی است و حرکت در این مسیر قطعاً نزول برکات الهی از آسمان را در پی خواهد داشت.

یکتا در بخش پایانی سخنان خود تربیت در دامان پاک مادران و رزق حلال پدران در کنار تربیت ولایی را مهم‌ترین ابعاد تربیتی حاج قاسم‌های انقلاب در تأثیرگذاری بر جهانیان دانست و اذعان داشت: گام دوم انقلاب اسلامی دوران رقم خوردن اتفاقات عجیب و غیرطبیعی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha