چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
المپیاد علمی طلاب

حوزه/ دبیر علمی ششمین المپیاد علمی حوزه از آغاز این جشنواره در قم و حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در آیین پایانی این ماراتن علمی خبرداد.

حجت الاسلام امیرخانی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری المپیاد علمی طلاب در قم گفت: ششمین دوره المپیاده حوزه های علمیه با حضور گسترده طلاب در حال برگزاری است.

وی افزود: دوره پنجم این المپیاد در سال ۹۶ برگزار شد و بخاطر مسایلی چون معذورات مالی و همچنین کرونا با تعویقی چند ساله مواجه شد که امسال با تأکید آیت الله اعرافی و حمایت معاون آموزش حوزه های علمیه، دوباره این جشنواره برگزار شد.

دبیر المیپاد علمی طلاب بیان کرد: این جشنواره امروز ۷ بهمن ماه در بخش مرحله استانی در سراسر کشور برگزار شد. مرحله کشوری در روز چهارشنبه در مجتمع نرجس خاتون قم افتتاح می شود و در روز پنجشنبه نیز آزمون اصلی برگزار می شود و در روز جمعه ۱۲ اسفندماه نیز اختتامیه این مراسم با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می شود.

وی با ذکر این مطلب که بیش از ۳ هزار طلبه در این المپیاد شرکت کرده اند گفت: در همین راستا و در آزمون های اولیه ۲۷۰ نفر واجد حضور در بخش کشوری در چهار حوزه دانشی ادبیات، فقه، اصول ،علوم عقلی و تفسیر که مقاطع آن شامل صرف و نحو و بلاغت و فقه و اصول و علوم عقلی بود، شدند.

حجت الاسلام امیرخانی با ذکر این مطلب که تقدیر از برگزیدگان با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی انجام می شود، عنوان کرد: در این المپیاد شرط معدل داریم و همه کسانی که ۶۰ درصد امتیاز کسب کنند برتر هستند.

وی گفت: نفرات اول تا سوم به عنوان ممتاز تجلیل می شوند و ما بقی شایسته تقدیر هستند و اگر در یک مقطعی کسی نمره بالای ۶۰ نیاورد از میان بالاترین ها تجلیل صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha