جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
جنگ اقتصادی

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی تصریح کرد: تازه ترین فاز جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ما، تشدید فشار اقتصادی در دوره اخیر است.

محمد صادق خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: این روزها نگرانی اکثر ایرانی ها، افزایش لحظه ای نرخ ارز و طلا و به تبع آن کالا و خدمات است. این پرسش افکار عمومی به طور جدی مطرح است که چرا با توجه به عدم تغییر اساسی در مؤلفه های اقتصادی، این بازار با نوسانات بی سابقه ای مواجه شده است!؟

وی افزود: پاسخ در هشدار کارشناسان اقتصادی است که معتقدند بعد از شکست دشمن در جنگ اطلاعاتی و ناامیدی از حضور مردم در خیابان، فاز دیگری از جنگ ترکیبی که همان تشدید فشار اقتصادی است، کلید خورده است. نشانه آن هم سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا به خاورمیانه و هشدار به عراق و امارات در زمینه عدم تجارت دلاری با ایران است، ضمن آن که خروج سرمایه های کلان از کشور در اثر چند ماه آشوب، عدم تسلط سیستم اقتصادی بر بازار طلا و ارز و جولان رسانه های دشمن هم در این نوسان بی تاثیر نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چاره کار در مقطع فعلی چیست، گفت: برخورد با دلالان و بوقچی های رسانه ای، عدم اتخاذ سیاست های پولی شکست خورده، مراجعه به افکار عمومی و بیان شفاف دلایل این بی ثباتی برای همراهی مردم در نبرد سنگین اقتصادی‌ از جمله این راهکارهاست.

خرسند ادامه داد: به هر صورت نباید فراموش کنیم که دشمن با آرایش جنگی تمام عیار و برنامه ای دقیق به میدان آمده است، از این رو نمی‌توان بدون سنجش عمق بحران و اتخاذ تدابیر راهبردی به تقابل با آن رفت.

وی بیان داشت: البته مردم فارغ از هیاهوها و بمباران سنگین تبلیغاتی چند ماه اخیر، نشان دادند ایستاده اند، اما صدای خرد شدن استخوان های قشر ضعیف، بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد؛ قشری که اتفاقاً بیشترین حمایت را از نظام داشته است و لذا باید تدبیری اندیشیده شود، چرا که زمان به سرعت می گذرد و نباید فرصت ها را از دست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha