دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
فرهمند پور

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که ورزش پیام های کلان معنوی دارد، بر همین مبنا وقتی حجاب ورزشکار دختر ما در حین مسابقات می افتد و داور مسابقات بازی را نگه می‌دارد تا او پوشش‌اش را درست کند نشان می‌دهد ما به آن چه می خواستیم رسیدیم و پیام خود را منتقل کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فهیمه فرهمند پور در همایش مدیران بانوان ورزشی که عصر امروز در جامعه الزهرا (س) برگزار شد، عنوان کرد: ما در جامعه با مجموعه‌ای از هویت‌های متعدد مواجه هستیم و نظام حکمرانی وظیفه یک پارچه سازی این هویت‌های متعدد را در غالب یک هویت یک پارچه بر اساس مبنای نظری دارد.

وی بیان کرد: جامعه پارچه چهل تیکه از هم گسیخته بی ارتباط با هم نیست که حکمرانی وظیفه بند زدن این تکه هارا داشته باشد بلکه حکمرانی وظیفه باب سازی از قطعات این جورچین را دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قطعات جورچین وقتی جدا هستند بی معنا هستند اما وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند یک تصویر کلان و معنا دار و با هویت یک پارچه می سازند. امروز ورزش منهای سیاست، علم منهای جهان بینی و هنر بدون ایدئولوژی بی معنا است و کسانی که شعار ورزش بدون سیاست می دادند در جنگ اوکراین و روسیه بی معنا بودن شعار خود را فهمیدند.

وی اظهار کرد: سال ها در دانشگاه بیان کردند علم بدون جهان بینی است در حالی که آن‌ها می خواستند جهان بینی ما را بگیرند و جهان بینی خود را جایگزین کنند. غرب سعی کرد ما را خلع سلاح کند و نظام یک پارچه خود را بسازد. در حوزه سیاست، سکولار را مطرح کرد؛ در جامعه شناسی، جامعه شناسی لیبرال را تحمیل کرد و در اخلاق، نسبیت اخلاق را مطرح کرد.

فرهمندپور اضافه کرد: اسلام نیز به دنبال یکپارچگی است. وقتی قرآن می فرماید« وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ؛ جن و انس و خلق نکردیم جز برای عبادت» یعنی این که در ورزش، هنر و تکنولوژی و فناوری ما نیز هست. وقتی قرار است در یک جریان یکپارچه اجتماعی زیست کنیم باید آرمان های مشترک، مبانی فکری و هویتی مشترک و در هم تنیده داشته باشیم. آرمان ها و اهداف هنرمندان، ورزشکاران و ...باید در یک هویت واحد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هویت واحد فرهنگ دینی ما خلقت معرفت محور است، تصریح کرد: حامیان محیط زیست بیان می کنند مراقب محیط زیست باشید زیرا فقط برای ما نیست و برای آیندگان هم هست در حالی که محیط زیست بر مبنای تفکر دینی بیان می کند که محیط زیست برای خدا است و در محدوده ای که خدا تعیین کرده اجازه بهره برداری از این محیط زیست را داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما هنوز نتوانسته ایم این نگاه یکپارچه معرفت محور رو معرفت را در همه زیر نظام ها و زیست بوم های کشورمان توسعه و گسترش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که ورزش پیام های کلان معنوی دارد، بیان کرد: وقتی که حجاب ورزشکار دختر ما در حین مسابقات می افتد و داور مسابقات بازی را نگه می‌دارد تا او پوشش‌اش را درست کند نشان می‌دهد ما به آن چه می خواستیم رسیدیم و پیام خود را منتقل کردیم که ورزشکار ما چیزی دارند که به خاطر آن حاضر نمی شوند با ورزشکار رژیم صهیونیستی مسابقه بدهند یا بدون حجاب مسابقه بدهند و این فراتر از مدال است.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان بیان کرد: تا وقتی که در مسابقات ورزشی اصل بر پیروزی در میدان ورزشی و مدال آوری باشد از میدان معرفت محور فاصله گرفتیم.

وی گفت: منطق ارسطویی انسان را حیوان ناطق معرفی می کند وقتی انسان این حیوان ناطق حیوان شد یعنی با عقلانیت لذت و منفعت رو جست‌وجو می کند اما آیت الله جوادی آملی بیان کردند که تعریف انسان حیوان ناطق است، اشتباه است و انسان خداپرستی و خداجویی را جست‌وجو می‌کند

فرهمند پور یادآور شد: جامعه باید سیمرغ باشد و ورزشکاران، هنرمندان، فعالان اقتصادی هر کدام یک از این مرغ ها هستند که در مسیر متعالی حرکت می کنند و اگر هر یک در یک مسیر جدا بروند به بیراهه رفتند و اگر با هم حرکت کنند سیمرغ افسانه ای و متعالی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha