پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود؛ اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را نیز وارد کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه در مورد ۱۵ شوال شهادت حمزه سیدالشهداء اظهار داشت: حَمزة بن عَبدالمُطَّلِب، ملقب به اسدالله، اسد رسول الله و سیدالشهداء، عموی پیامبر اکرم (ص) و از شهدای اُحُد است. حمزه از حامیان مهم دعوت پیامبر اکرم (ص) بود و گفته‌اند که او حتی در زمانی که هنوز مسلمان نشده بود، از پیامبر (ص) در مقابل آزار مشرکان حمایت می‌کرد. وی از بزرگان قریش بود و از این رو، با مسلمان شدنش، از میزان آزار قریش نسبت به پیامبر (ص) کاسته شد.

وی در مورد ۱۵ شوال رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی ابراز داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ق) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از سادات حسنی و از راویان حدیث. نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسد.

حجت الاسلام مصلح گفت: شیخ صدوق، مجموعه روایات وی را با عنوان جامع اخبار عبدالعظیم گردآوری کرده است.

وی افزود: عبدالعظیم حسنی، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) را درک کرده و نقل است که ایمان خویش را بر امام هادی (ع) عرضه داشت و در زمان او وفات یافت.

خطیب جمعه برازجان اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در برخی روایات ثواب زیارت قبر او برابر با ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) دانسته شده است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به مناسبت یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار و شهادت شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: پهلوانی از جامعه‌ ورزش و به عنوان نمادی از غیرت جامعه‌ ورزش ایران اسلامی و پنج هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاکشان شد.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: همچنین تقدیم ۱۰۰ شهید مدافع حرم در سال‌های اخیر نشان از این دارد که جوانان ورزشکار ایران اسلامی از شهدای دفاع مقدس الگو می‌گیرند و فرهنگ پهلوانی، ایثار و شهادت هنوز در کشور زنده و بالنده است.

خطیب جمعه برازجان افزود: پایبندی ورزشکاران و مدیران ورزشی به مسائل دینی و حضور جهادی چهره‌ها در میادین، تأثیر معنوی زیادی بر افراد مستعد دارد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: در گذشته محیط ورزشی ما همیشه به نام خدا و ائمه معصومین و جنبه‌های دینی و اخلاقی آراسته بود؛ اما غربی‌ها سعی کردند همراه با ورزش‌های جدید، فرهنگ خود را نیز وارد کنند که باید ضمن فراگیری و پیشرفت در ورزشهای جدید، فرهنگ خود را غالب کنیم و نگذاریم ورزش به پلی برای ورود فرهنگ غربی تبدیل شود.

وی در مورد دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است.

حجت الاسلام مصلح افزود: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی، قوام می‌یابد.

امام جمعه برازجان گفت: اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است.

وی اظهار داشت: سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام مصلح افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن سو جهت دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha