پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ت

حوزه/ استقبال مردم کشور های اسلامی خصوصا زائران ایرانی از مراسم جشن اعیاد شعبانیه در عتبات عالیات عراق نسبت به سال‌های قبل باشکوه تر و منسجم تر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلای معلا، استقبال مردم کشورهای اسلامی خصوصا زائران ایرانی از مراسم جشن اعیاد شعبانیه در عتبات عالیات عراق نسبت به سال های قبل ضمن اینکه بسیار باشکوه تر و منسجم تر از سال های قبل بود و جلوه‌ای از وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان بود.

در عمق وجود زائرانی که برای شرکت در مراسم ولادت باسعادت حضرت سید الشهداء علیه السلام و سایر امامان معصوم در ماه شعبان به شهر های کربلا، نجف، کاظمین و سامراء سفر کرده بودند عشق و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت مشاهده می شد.

حرم‌های مطهر امام حسین و برادر گرامی ایشان حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام، امامین عسکریین علیهما السلام در سامراء، حضرت جوادالائمه و موسی بن جعفر علیهما السلام در کاظمین با چراغانی و دسته گل آذین بندی شده بود تا مراسم جشن اعیاد ابتدای ماه شعبان به بهترین وجه برگزار شود.

برگزاری محفل های انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز و بین المللی ،آغاز زندگی مشترک زوج های جوان با الگو برداری از حضرت زهرا (س)، حضور کاروان های انبوه مسلمانان جهان، حضور برگزیدگان مسابقات کتابخوانی شهید حاج قاسم سلیمانی، مولودی خوانی، اجرای مسابقات معارفی، پذیرایی از زائرین با نقل و شیرینی از مهمترین نکات جشن اعیاد شعبانیه سال جاری در عتبات عراق بود.

حضور انبوه دوستداران اهل بیت علیهم السلام در اعیاد شعبانیه عتبات عراق امسال علیرغم تحریم، جنگ اقتصادی و توطئه های فراوان به دشمنان و استکبار جهانی نشان داد که مردم در دفاع از اسلام و ولایت تا پای جان ایستاده اند .

اگرچه عدم پیش بینی زیرساخت های لازم همانند ایام پیاده اربعین حسینی، نوسانات شدید نرخ دلار و ارز، افزایش بی سابقه نرخ ناوگان حمل و نقل عراق به دلیل نوسانات نرخ ارز، کمبود سرویس های بهداشتی، کم رنگ بودن موکب پذیرایی از زائرین، عدم اسکان زائرین، بسته بودن حسینیه ها و مساجد از مهمترین مشکلات سال جاری در ایام اعیاد شعبانیه عتبات عراق بود.

تهیه گزارش: سید مصطفی دولت آبادی

انتهای پیام .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha