پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ستاد مردمی نیمه شعبان ارومیه

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسمات ملی و مذهبی را باید تا حد توان به سمت مردمی سازی سوق داد، که در این بین نیز رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی سازی جریانات ملی و مذهبی و حمایت از آن می‌باشد، چرا که مردمی سازی جریانات هم دوام و ماندگاری دارد و هم اثرگذاری آن بسیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام رحمان خضرلو معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در اولین جلسه ستاد مردمی مراسمات نیمه شعبان که با حضور جمعی از فعالین فرهنگی ارومیه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: ماه شبعان از ماه‌های پر برکتی است که عبادت و روزه داری در آن بسیار مورد سفارش حضرات معصومین قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به این که ولادت امام زمان(عج) در ماه شعبان قرار دارد و در روایات بر بزرگداشت این روز عظیم تأکید فراوان شده، لذا می‌طلبد تا فعالین مردمی با همکاری و همراهی همدیگر برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسمات نیمه شعبان همت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مراسمات ملی و مذهبی را باید تا حد توان به سمت مردمی سازی سوق داد، که در این بین نیز رویکرد تبلیغات اسلامی مردمی سازی جریانات ملی و مذهبی و حمایت از آن می‌باشد، چرا که مردمی سازی جریانات هم دوام و ماندگاری دارد و هم اثرگذاری آن بسیار است.

وی افزود: البته معنای مردمی سازی جریانات دینی، عدم حمایت نهادها و سازمان‌ها نیست، بلکه باید مجموعه‌ها به جای اینکه خود متولی و مجری مراسمات باشند، آن‌ها را به مردم بسپارند و از آن‌ها حمایت کنند.

حجت الاسلام خضرلو تصریح کرد: یکی از تجربیات موفق در مردمی سازی مراسمات دینی، برگزاری مراسمات و برنامه‌های غدیر ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ارومیه است که در نوع خود بی‌نظیر بود و این شور و شعور نشأت گرفته از پای کار آمدن مردم در برگزاری مراسمات بود که البته اهل بیت(ع) نیز بدان برکت دادند.

وی عنوان کرد: با توجه به تجربیات موفق در برگزاری مراسمات مردمی غدیر، با همراهی و همکاری مجموعه‌ها و جریان‌های مردمی، مراسمات نیمه شعبان را به صورت مردمی برگزار خواهیم کرد و در این راستا تبلیغات اسلامی همه توان و امکانات خود را در حمایت از حرکت‌های خودجوش به کار خواهد بست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تجمع بانوان مهدوی، جشن فرشته‌ها، فضاسازی محلات، برپایی ایستگاه، تقدیر از مجموعه‌ها و هیئات فعال در جشن‌های شعبان، بحث احیا نیمه شعبان در مساجد، پویش‌های محله آسمانی - هر خانه یک پرچم و حمل و نقل رایگان برخی وسیله‌های نقلیه عمومی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تبلیغات اسلامی آن را در استان پیگیری خواهد کرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسمات نیمه شعبان به صورت مردمی با مجموعه‌ها و سازمان‌ها و ادارات صورت گرفته است، گفت: شهرداری ارومیه و دیگر مجموعه‌های دولتی در این امر پای کار آمده و قول همکاری با جریان‌های مردمی را داده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم جریان‌سازی در خصوص نیمه شعبان، یادآور شد: امروز دشمن همه هجمه‌های خود را برای از یاد بردن نام و یاد امام عصر(عج) به کار بسته و متأسفانه در برخی موارد نیز کارساز بوده، بنابراین همه برنامه‌های نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه باید دارای محتوای غنی برای عموم مردم خصوصا نوجوانان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزاری شب شعر مهدوی، احیای نیمه شعبان، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و برگزاری ویژه برنامه‌های بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌های جریان‌های مردمی در سالروز ولادت امام عصر عنوان کرد و افزود: هیئات مذهبی و موسسات مردمی پای کار هستند، باید سطح شهر با همراهی و همکاری نهادها و مردم تزئین شود و در این راستا پیشنهاد تجمع عظیم مردمی در نیمه شعبان می‌تواند حرکت مطلوبی باشد.

در ادامه این جلسه فعالین فرهنگی نکته و نظرات و پیشنهادات خود را در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن مراسمات نیمه شعبان در ارومیه ارائه کردند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha