شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خطر جدی وطن فروشان داخلی گفت: واقعا اگر مشکل وطن فروشان داخلی را نداشتیم به راحتی می‌توانستیم در برابر بیرونی‌ها ایستادگی کنیم، ولی داخلی‌های وطن‌فروش و بی‌رحم و پشت کرده به مردم اهداف شیطانی دشمن را دنبال می‌کنند و به جان مردم افتاده و مدام مطابق اهداف بیگانه حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفین گفت: امامی که ظهور و بروز دارد، امامی که حضور دارد هرچند با چشم دیده نمی‌شود، امامی که جامعه را مدیریت می‌کند، انقلاب ما را هدایت کرده و می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز جهانی مستضعفین تصریح کرد: مسئله مستضعفین مورد توجه خدا است که می‌فرماید: «وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ» چرا که خدا می‌خواهد ضعفا بالا باشند و ضعیف در جامعه وجود نداشته باشد، عدالت بر جامعه حاکم باشد، هر کسی راحت به حق خودش برسد، ضعفای عالم حق حیات داشته و زندگی آرام داشته باشند. این محور حرکت همه انبیاء بوده و همه انبیاء به دنبال همین بودند تا همه انسان‌ها از عدل و کرامت بهره‌مند شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال ها که لازمه تحقق عدالت چیست؟ آیا این به راحتی محقق می‌شود؟ گفت: هرگز عدالت با بی تفاوتی و بی خیالی محقق نمی شود بلکه لازمه‌اش مقاومت است. مستضعفین عالم باید از خودشان مقاومت نشان بدهند همان‌گونه که همه انبیاء الهی و پیروان صادق آن‌ها مقاومت کردند و زمینه رشد بشر را تا رسیدن به امروز فراهم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکیدکرد: شرایط امروز نتیجه جهاد انبیای گذشته، ائمه معصومین(ع)، علما و جهاد مستضعفین بوده است؛ از امروز هم تا رسیدن به رشد نهایی یعنی روزی که این پرچم برافراشته بشود باید مقاومت کرد و باید هزینه پرداخت کرد.

امام جمعه شهرکرد خطاب به نمازگزاران گفت: برای دست یابی به عدالت باید هزینه پرداخت کنیم تا پرچم عدالت برافراشته شود؛ قبلی‌ها ایستادگی کردند و در اثر جهاد آن پاکان فضائل انسانی زنده است و هوادار ایثارگر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به الگوگیری ملت های آزاده از مقاومت ملت ایران گفت: امروز کسانی که در گوشه و کنار عالم دارند ایثار می‌کنند پرورش‌یافته‌های همین مکتب ایثار هستند، بنابراین این‌ها فضائل زنده است خیال نکنیم ارزش‌ها دارد از بین می‌رود.

وی تأکید کرد: امروز تحریم‌ها، اغتشاش‌ها و جنگ‌های ترکیبی و همه مسائلی که با آن مواجه هستیم برای خاموش کردن چراغ فضائل انسانی و چراغ انقلاب اسلامی است، حالا برای چه می‌خواهند این چراغ را خاموش کنند؟ زیرا نظام اسلامی امروز درپی حمایت از مردم و طبقات پایین جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر این که امروز نظام در حال مبارزه با طبقات بالا و پول‌دارهای چپاولگر است، گفت: ذات نظام اسلامی مبارزه با چپاولگران است البته ما در نظام اسلامی گاهی دولت‌هایی با رأی مردم و رأی من و شما بالا آمد که خواستند این تعادل را برهم بزنند و از بعضی چپاولگرها حمایت و تبعیض‌هایی را ایجاد و بعضی پول‌دارها و اشرافی‌گری را رشد دادند، اما این ذات نظام نیست ذات نظام همان است که رهبری معظم انقلاب دارند دنبال می‌کنند و آن عدالت است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ذات نظام همان است که این دولت دنبال می‌کند؛ دولت دارد در برابر چپاولگرها مقاومت می‌کند، دارد با تمام قوا با این ها می‌جنگد البته با حمایت شما هم دارد می‌جنگد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام آمریکا و سردمدارانش در بیرون و بعضی وطن فروشان داخلی را جبهه مقابل ملت ایران عنوان کرد و گفت: آمریکا و بخش قابل‌ملاحظه‌ای از غرب که ثروت و مکنت دارند و متأسفانه کلیدهای اقتصادی را در دست دارند و بعضی از داخلی‌های وطن‌فروش هم پیشتاز جبهه باطل در مقابل جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خطر جدی وطن فروشان داخلی گفت: واقعا اگر مشکل وطن فروشان داخلی را نداشتیم به راحتی می‌توانستیم در برابر بیرونی‌ها ایستادگی کنیم، ولی داخلی‌های وطن‌فروش و بی‌رحم و پشت کرده به مردم اهداف شیطانی دشمن را دنبال می‌کنند و به جان مردم افتاده و مدام مطابق اهداف بیگانه حرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط پرفراز و نشیب اقتصادی کشور گفت: امروز شرایطی که با آن مواجه هستیم را می‌بینید، یک قسمت عمده آن به وسیله همین داخلی‌ها انجام می‌شود و مدام ارز را بالا و پایین می‌کنند و می‌خرند و می‌فروشند و مشکل برای مسائل اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند تا آرامش اقتصادی جامعه را برهم بزنند و وضع بازار را به هم بریزند و به قول و خیال خام خودشان تحریک کنند و دوباره یک عده را به خیابان بیاورند و اغتشاش‌های خیابانی راه بیندازند.

وی با بیان این که اغتشاشات ماه های گذشته ضربات اقتصادی سنگینی را به کشور وارد کرد گفت: رسانه‌های این‌ها مدام یأس آفرینی می‌کنند و می‌کوشند تا مردم را در برابر دولت قرار بدهند البته می‌دانید و بیشتر باید توجه کرد که این اغتشاش‌ها آسیب‌زده و آسیب می‌زند برای نمونه همین اغتشاش‌ها مذاکرات برجام در حال تحقق را شکست داد و تحریم‌ها را دوباره تشدید کرد و در نرخ ارز تأثیر گذاشت و دشمنان تقریباً مأیوس را دوباره امیدوار کرد که بر فشارهای خودشان بیفزایند.

امام جمعه شهرکرد گفت: دشمنان می‌خواهند وضع مملکت به هم بریزد، ولی دولت محکم در برابر آن‌ها ایستاده است، شما مردم در برابر آن‌ها محکم ایستاده‌اید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که انتظار مردم این است که در درون دولت با افرادی که بد عمل می‌کنند مقابله بشود، گفت: در دیداری که با آقای رئیس‌جمهور داشتیم یکی از مسائلی که مطرح کردم همین بود که گفتم آقای رئیس‌جمهور ایستادگی، شهامت و مقاومتی و حرکتی که با جدیت دارید و در مقابل این‌ها ایستاده‌اید، بدنه دولتمردان شما هم باید همین روحیه را داشته باشند و تلاش کنید که با شما همراهی تمام‌عیار داشته باشند.

وی تأکیدکرد: مردم به برکت تلاش همه‌جانبه دولت باید آرامش اقتصادی و بازار آرام را ببینند و وضعشان درست بشود که البته آقای رئیس‌جمهور در پاسخ فرمودند ما داریم تلاش می‌کنیم و حتماً امیدوار هستیم و امید دادند این راه با جدیت و با کمک مردم و صبر و مقاومت و حمایت جدی و بصیرت ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که فتنه ارزی هم همانند فتنه های گذشته نقش بر آب می شود گفت: ما فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشته ایم و فتنه ارزی را هم به حول و قوه الهی پشت سر خواهیم گذاشت. من به آقای رئیس‌جمهور گفتم که نظارت‌ها باید خیلی عمیق‌تر و جدی‌تر باشد و در برابر این چپاولگرها محکم ایستادگی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha