پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: احادیث متعددی از ائمه اطهار در مورد عید نوروز وارد شده و اهمیت آن را بیان نموده‌اند که دارای آداب و رسوم پسندیده‌ای است و در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) نیز به نوعی به این آداب و سنت‌ها تأکید شده است، بنابراین باید آنها را حفظ و تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: عید نوروز از جمله فرهنگ‌های باستانی ملت ایران است که یادآور روزهای مهم تاریخی می‌باشد و در آموزه‌های دینی مورد تأیید اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

وی افزود: احادیث متعددی از ائمه اطهار در مورد عید نوروز وارد شده و اهمیت آن را بیان نموده‌اند که دارای آداب و رسوم پسندیده‌ای است و در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) نیز به نوعی به این آداب و سنت‌ها تأکید شده است، بنابراین باید آنها را حفظ و تقویت کرد.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: از جمله آداب و رسوم خوبی که در عید نوروز داریم، دید و بازدید و صله ارحام است، که هم در قرآن کریم و هم در روایات اهل بیت(ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: عید نوروز بهترین فرصت برای آشتی اقوامی است که با هم قهر کرده‌اند و لذا باید مومنین در این مسئله پیش قدم شوند و در سایه‌ عید نوروز تمامی کدورت‌ها از بین برود.

حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: نظافت منازل یکی از آداب و سنت‌های اصیل ایرانی در عید نوروز است و وقتی در عید نوروز طبیعت عوض می‌شود، انسان هم سعی می‌کند در ظاهر زندگی خود تغییری ایجاد کند و نظافت نماید.

وی تصریح کرد: توجه به نظافت عمومی شهر و محل زندگی ما یکی از مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید شهر و مکان‌های عمومی را به قدری تمیز نگه داریم که وقتی یک میهمانی در عید نوروز وارد شهر می‌شود، تغییر و تحول را در مورد نظافت در آن مشاهده کند.

وی افزود: در بهار همان گونه که طبیعت زنده شده و سرسبز می‌شود، انسان‌ها نیز سعی می‌کنند در عید نوروز ظاهر خود را عوض کنند و لباس نو می‌پوشند، همانطوری فصل تازه می‌شود، انسان نیز به طبع طبیعت ظاهر خود را تازه می‌کند، اما باید به این نکته نیز توجه کنیم، همانطور هم به فکر تغییر باطن و اصلاح نفس خویش باشیم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha