دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجاب

حوزه/ مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی در بیانیه هایی با اشاره به وضع عفاف و حجاب از عموم مردم ایران خواستند مراقب باشند که سرمایه حیا و غیرت به تاراج نرود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی با انتشار بیانیه هایی ضمن حمایت از بیانیه استانداری آذربایجان غربی در حمایت از حجاب، خواستار اتخاذ تصمیم های عقلائی برای مقابله با ترویج فرهنگ برهنگی و بی حجابی در کشور شدند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه استانداری آذربایجان غربی درباره حجاب

متن بیانیه های مدارس علمیه خواهران رز در ادامه بخوانید:

مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُون

به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که طبیعتاً پیداست در برابر کسی آشکار نکنند ... و شما ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱)

عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی، عطیه گرانبهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش و انس و الفت و از بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته، بهشت را زیر پای مادران معرفی نمود و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری، صعود به قله‌های کمال را ایفا نمایند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌فرمایند: «امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام می‌کنند و به دنیا صادر می‌کنند؛ یعنی دنیا سخن جدیدی دارد می‌شنود. زن می‌تواند در میدان‌های اجتماعی حضور فعّال داشته باشد، تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد. امروز زنان کشور ما در بخش‌های مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند؛ در عین‌حال حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن، جزء خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز است. ما البتّه این الگو را داریم، این چهارچوب را داریم، در میان بانوان ما کسانی هستند در حدّ بسیار خوب، بعضی در حدّ اعلای این الگو دارند زندگی می‌کنند، بعضی هم در حدود متوسّطند؛ به‌هرحال، این الگو وجود دارد و مبنای کار زن ایرانی این است». (بیانات رهبری، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷)

حوزه های علمیه خواهران، مسئولان فرهنگی و مدیران سازمان‌های متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از حجاب؛ این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

بدینوسیله کادر، اساتید و طلاب مدرسه ی علمیه نجمه خاتون (س) تکاب ضمن حمایت از بیانیه استانداری آذربایجان غربی نهایت تقدیر و تشکر از اقدام استانداری را داشته و خواستار اقدام عملی در این موضوع را می‌باشند.

مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) ماکو:

«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ أَزْکَیٰ لَهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ» «وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ ....وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ » ﴿ سوره نور آیه ۳۰و ۳۱﴾

تاریخ زندگی بشر، گویای آن است که در هر عصر و دوره، قوم و فرهنگی، حجاب وجود داشته است .هرچند به علت فرهنگ های گوناگون تحولاتی در شکل آن پدیدار شده است.

حجاب بعد از ظهور اسلام و نزول آیات حجاب از ضروریات دین بوده و همچنین عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی،عطیه گرانبهای پیامبر بزرگوار است که زن را مایه آرامش و انس و الفت و از بزرگترین نعمت های الهی دانست و بهشت را زیر پای مادران معرفی نمود و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی،سرور زنان عالم،حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) قرار داد و تا زنان در تمامی اعصار با الگو گیری از این بزرگوار،قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت،وقار و عفاف ،رسالت گرانسنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری،صعود به قله های کمال را ایفا نمایند

افتخار زن ایرانی مسلمان این است که حجاب میراث کهن ملی برای او باشد و حجاب وجه امتیازی است که جامعه غربی تاکنون از آن بی بهره بوده است.

اکنون بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده گرفتن این موهبت الهی و با الگوگیری از زندگی غربی که حاصل تفکر شکست خورده لیبرالیسم است و و زنان ایران زمین به از بین رفتن بنیان خانواده و پیدایش ناهنجاری های شدید رفتاری و اجتماعی در اثر کمرنگ شدن عفاف و حجاب حساس می باشد.

امروزه با برنامه ریزی های هدفمند جهان غرب و دشمنان اسلام، درّ گران مایه عفت زنان و غیرت مردان ایرانی در تیررس بدخواهان شیاد قرار گرفته است، بنابراین مسئولین و متولیان فرهنگ این مرز و بوم و آحاد مردم باید هوشیار باشند تا سرمایه عفاف و غیرت و حیاء به تاراج نرود و این میسر نمیشود مگر یک عزم همگانی صورت گیرد.

لذا وظیفه جامعه حوزوی و فرهنگی به عنوان طلایه داران دوره غیبت و پاسداران احکام دینی،به تبعیت از دستورات راهگشای اسلام ناب محمدی و به تاسی از اسوه و الگوی زنان جهان حضرت زهرا(س) و نیز به پیروی از امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)پویش عفاف و حجاب و نهضت بیداری در این زمینه به صورت عملیاتی در سطح جامعه راه اندازی شود.

بدینوسیله طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) شهرستان ماکو ضمن حمایت از بیانیه استانداری آذربایجان غربی، نهایت تقدیر و تشکر از اقدام ایشان در این عرصه مهم را داشته و خواستار اقدام عملی در سطح جامعه می باشیم.

مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) سلماس:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کَانَ اللّهُ غَفُورا رَحِیما "سوره احزاب آیه ۵۹"

اگرچه مسئله عفاف و حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مباحث فرهنگی در کشور و رعایت حجاب مورد مطالبه آحاد جامعه بوده اما طی سال های اخیر با ورود جدی و همه جانبه دشمنان اسلام و نظام در این زمینه ،مساله حجاب بعنوان نماد زن مسلمان به صورت جدی خدشه دار گردیده است.

دشمن همواره ازجانب زنان مسلمان دچار آسیب شده است ، از این روسعی دارد با تغییر هویت زن مسلمان به پیروزی برسد، چون درچهل سال شاهد بود که زنان باحجاب ، بدون محدودیت در تمام عرصه ها حضور جدی و تاثیر گذار داشته و فارغ از این موضوعات ،شان و جایگاه آنها برخلاف تمدن غربی حفظ شده است. پس کاملا مشخص است که دشمن از این موضوع ضربات سختی دریافت کندو درصدد باشد تا با تخریب این ستون به اهداف خود برسد.

زنان در انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند زیرا علاوه بر حضور موثرشان در جامعه ، مسئول تربیت نیروهای متدین و انقلابی نیز هستند و تضعیف اعتقادی این قشر موجب سستی پایه های انقلاب خواهد شد.

دقت در شرایط فعلی جامعه و وضعیت پوشش زنان ایران اسلامی نشان می دهد دنیای غرب برای تغییر فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ غربی، مسئله حجاب اسلامی بانوان را نشانه رفته است و تلاش عجیب و پرحجم رسانه‌های رسمی و مجازی پرتعداد وابسته به غرب و یا مورد حمایت مالی و سیاسی دشمنان ایران برای ترویج بی‌حجابی واقعیتی انکار ناپذیر و هشداردهنده است.

در این تقابل و به تعبیری تهاجم و جنگ فرهنگی که افتادن هر روسری و حجاب از سر دختران و بانوان ایرانی به عنوان افتادن عَلَم و پرچم یک سرباز و میدان‌دار تلقی می‌شود، انتظار از دختران و بانوان این سرزمین آگاه بودن به فلسفه این تقابل و تفکر درخصوص نیت پلید جبهه دشمن است و این آگاهی نیاز به گفتمان سازی دارد

تا زنان و دختران ما بدانند که سرگرم شدن در این راه ، سرانجامی بهتر از چاهی که امروز زن در غرب گرفتار آن شده است ندارد ، بلکه آن‌ها را از حرکت در مسیر رشد و ترقی علمی، اجتماعی، خانوادگی و... باز می‌دارد.

سخن پایانی آن که؛ نتیجه و عاقبت راه غرب کاملا عیان بوده ونابودی نهاد خانواده و تبدیل زن به عنصر تامین‌کننده خواسته‌های پایان‌ناپذیر شهوانی مردان و توجه به زن نه به خاطر ارزش‌های ذاتی‌اش بلکه به علت جاذبه‌های ظاهری و جنسی ارمغان این مسیر است.

بدینوسیله مدیریت،کادر اجرایی و اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها سلماس ضمن حمایت از بیانیه ی استانداری آذربایجان غربی و نهایت تقدیر و تشکر از اقدام به موقع ایشان در موضوع حجاب ، خواستار اقدام عملی در این موضوع بوده تا هر چه سریعتر اقدامات لازم با همراهی قشر انقلابی و نهادها و ارگانهای ذیربط صورت بگیرد تا بیش از این شاهد ویرانی بنیان خانواده ها و ... نباشیم.

مدرسه علمیه ریحانةالرسول (علیها السلام) ارومیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لأزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیم( احزاب/۵۹)

انقلاب اسلامی که احیاگر انسان و بیدار کننده ی خفتگان زمین است، همواره مهد یاد و نام زنان و مردان باغیرتی است که جان شیرین بر کف نهاده و فدای راهی شدند که فریاد بندگی خدا و نفی همه ی الهه های بی مقدار را سر داده است ، و می رود تا مسیر حرکت انسان ها را از قید اطاعت همه ی طاغوت ها پاک سازد و تنها بندگی خدا را راه بگشاید.

حجاب به عنوان یک فریضه‌ی قطعی و واجب الهی بوده و همواره تضمین کننده‌ی جامعه‌ای سالم از نظر جنسی و روانی می‌باشد.

در تمامی این سالها استعمارگران غربی گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده اند. اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی ها و تحمیل های گسترده تبلیغات نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز. گواه این ادعا چادر خونین هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند که چادر را کفن خود ساختند تا به پیاده نظامان فرهنگ غرب ثابت کنند که یادگار حضرت زهرا(س) نسل به نسل و قلب به قلب در این سرزمین ماندگار خواهند شد.

گرچه وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه بسیار بحرانی می‌باشد ولیکن مدرسه علمیه ریحانة‌الرسول (علیهاالسلام) ارومیه ضمن حمایت و تقدیر از بیانیه استانداری استان آذربایجان غربی در دفاع از برخورد با مروجین و عاملان بی‌حجابی در سطح شهر، اعلام می‌نماید سربازان این حوزه‌ی علمیه آماده همکاری در پیاده‌سازی زیست عفیفانه در سطح جامعه می‌باشد.

لذا از حضور ریاست محترم استانداری به عنوان اول شخص تأثیر گذار در استان تقاضامندیم تا این بیانات و فرامین را به ورطه ی عمل رسانده وتنها به بیان این سخنان اکتفا نگردد چرا که «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ عن رعیّته» .

امید داریم باهماهنگی تمامی نهادهای دولتی و خصوصی پیرو بیانیه استانداری در عدم ارائه خدمات عمومی به افراد بی‌حجاب و همچنین برخورد جدی با این افراد هنجار شکن، موجبات خشنودی قلب نازنین امام زمان (عجل‌الله) را مهیا نموده و آرامش روحی و روانی جامعه را بازگردانید.

و من الله التوفیق

مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) ارومیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

« یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنَی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کَانَ اللّهُ غَفُورا رَحِیما» "سوره احزاب آیه ۵۹"

عزت و عظمت و جایگاه ارزشمند زنان در اندیشه والای اسلامی، عطیه گرانبهای پیامبر بزرگواری است که زن را مایه آرامش و انس و الفت و از بزرگترین نعمت‌های الهی دانسته، بهشت را زیر پای مادران معرفی نمود و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از این بزرگوار، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گران سنگ خود در رشد، هدایت قافله بشری و صعود به قله‌های کمال را ایفا نمایند.

علاوه بر آن، افتخار زن ایرانی این است که "حجاب" برایش میراث کهن ملی است. وچه امتیازی که غرب در این زمان از آن بی بهره است‌.اکنون حجاب گرایش جهانی پیداکرده است،گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن «حجاب فاطمی» دارد و ما به اندازه شأن و بزرگی‌اش به آن نپرداخته ایم.

امروز وظیفه تمام مسئولان است تا با اقدامات خویش مانع از گسترش فحشا در کشور و وخیم‌تر شدن اوضاع شوند.

از آنجایی که حجاب یک فریضه دینی و الهی است و هر فردی در مملکت اسلامی ؛موظف به رعایت دین و قانون آن کشور است ، بدینوسیله مدیریت،کادر اجرایی و اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها ضمن حمایت از بیانیه ی استانداری و سایر ارگانهامصرانه خواستار است تا ارگانها و دستگاه‌های دولتی ضمن خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با تداوم رعایت پوشش عفیفانه دختر مسلمان ایرانی، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کندوبا شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف، برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش، تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha