پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ر

حوزه / امام جمعه کاشان با انتقاد از خرابی جاده و افزایش کرایه سرویس دانش آموزان روستای خنب، گفت: افزایش قیمت سرویس انتقال دانش آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی، شب گذشته به اتفاق بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان منطقه، پس از زیارت امام زاده طاهر از نوادگان حضرت زین العابدین(ع)، با حضور در جمع مردم روستای خنب کاشان در مسجد جامع این شهر حضور یافت و با مردم به گفت‌وگو پرداخت.

امام جمعه کاشان، در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: مردم امروز، با مردم زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) قابل مقایسه نیستند.

وی، با اشاره به اینکه فاصله عید غدیر تا رحلت پیامبر(ص) هفتاد روز است، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در اجتماع بی‌نظیر حجاج، با بیان (مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ)، حضرت علی (ع) را برای جانشینی خود معرفی کردند، اما جبهه شیطان، مسیر ولایت و خلافت را تا ۲۵ سال منحرف نمود.

وی افزود: اما بعد از ۲۵ سال دوباره مردم با مراجعه به علی(ع) با ایشان بیعت کردند و حضرت امیر(ع) چهار سال و نیم حکومت نمودند که در این مدت نیز دشمنان سه جنگ بزرگ بر حضرت تحمیل نمودند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه در جنگ جمل، کسی که پیامبر(ص) به شمشیر او لقب سیف الاسلام داده بود روبروی حضرت علی(ع) ایستاد، یادآور شد: در جنگ نهروان نیز ۱۲ هزار نفری که جای سجده در پیشانی داشتند روبروی حضرت علی (ع) ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در ادامه با بیان روایتی از امام حسن مجتبی(ع) پیرامون مراقبت از والدین، گفت: بر اساس این روایات، همانطور که تحمل مصائب و مصیبت‌ها پاداش دارد، مراقبت از والدینی که در بستر بیماری هستند توسط فرزندان، نزد خداوند متعال پاداش دارد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات روستای خنب، خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای تعریض و آسفالت جاده روستای خنب که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و استاندار اصفهان می‌باشد، باید هرچه سریعتر پیگیری و اجرایی شود.

امام جمعه کاشان، با انتقاد از خرابی جاده و افزایش کرایه سرویس دانش آموزان روستای خنب، اظهار کرد: افزایش قیمت سرویس انتقال دانش آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه شهردار و شورای اسلامی شهر کاشان در جهت کاهش سرویس حمل و نقل مردم و دانش آموزان روستای خنب باید وارد عمل شوند، گفت: افزایش ۱۶۰ درصدی کرایه سرویس حمل و نقل مردم و دانش آموزان روستای خنب معقول نیست و قیمت‌های تعیین شده توسط نهادها مربوطه باید بررسی و پیگیری شود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران با لطف خدا و با هدایت رهبر معظم انقلاب، در مسیر اهداف حضرت امام راحل و شهدا در حال حرکت است، به دیدار امید بخش چند روز پیش مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، پیچ تاریخی جهان با سرعت پیش می‌رود و در نگاه کلی، این حرکت به نفع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه از زمان بوش تا امروز شاهد تضعیف آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به تقویت جبهه مقاومت، نتیجه نیم قرن استقامت و مقاومت مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: همان شیطانی که ۱۴۴۰ سال قبل، مسیر ولایت را از خانه علی ابن ابی طالب(ع) منحرف نمود، امروز با پیروزی انقلاب درصدد آن است تا جلو پیشرفت این انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را بگیرد که ان‌شاءالله با اراده و استقامت بیشتر مردم، پشت سر رهبر معظم انقلاب، این مسیر را تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه می‌دهیم.

در ابتدای این دیدار محمدرضا قاسمی بخشدار مرکزی کاشان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده نسبت به ترمیم جاده حادثه خیز روستای خنب در صورت تأمین قیر مورد نیاز و رفع بعضی از مشکلات قول مساعد داد.

مسئول پایگاه بسیج این روستا، نیز از نبود راه مناسب، عدم رفع نقاط حادثه خیز، عدم واگذاری زمین‌های طرح هادی روستا برای ساخت مسکن جوانان، نبود استخر ذخیره آب و مدرسه مناسب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، محروم بودن از امام جماعت مسجد خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان، نبود خانه عالم، افزایش ۱۶۰ درصدی کرایه حمل و نقل اهالی روستا به شهر در سال جاری، خسارت‌های فراوان ناشی از فعالیت‌های معدنی به این روستا، نبود پایگاه نیروی انتظامی در ایام گردشگری و گلابگیری در این روستا انتقاد کرد و خواستار رفع هرچه سریعتر این مشکلات به منظور ماندگاری روستائیان شد.

گفتنی است روستای خنب در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی کاشان و کنار گذر اتوبان قم، کاشان، اصفهان واقع شده است، به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان موجب شده تا در طول هفته بیش از ۲۰ هزار نفر از کوهنوردان و گردشگران برای تفریح، زیارت و ورزش به این روستا سفر ‌کنند، در حالی که علیرغم وعده‌های چندین ساله مسئولان هنوز نسبت به رفع نقاط حادثه خیز و راه مواصلاتی این روستا به شهر اقدام موثری انجام نشده است که باعث شده تصادفات ناگواری هر روز در این جاده توریستی، مذهبی و گردشگری به‌وجود بیاید.

انتهای پیام. /

انتقاد امام جمعه کاشان از خرابی جاده و افزایش کرایه در روستای خنب

انتقاد امام جمعه کاشان از خرابی جاده و افزایش کرایه در روستای خنب

انتقاد امام جمعه کاشان از خرابی جاده و افزایش کرایه در روستای خنب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha