جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
یت الله کریمی جهرمی در دیدار مدیر شبکه جهانی ولایت

حوزه/ آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به فعالیت‌های شبکه ولایت، افزود: تأسیس این شبکه و برنامه‌های خوب آن، باعث حیات ابدی و جاویدان برای مؤسسان و دست‌اندرکاران آن است و هیچ مقام و مالی، شأنیت قیاس با این کار که ترویج ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام است را ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار مدیر شبکه جهانی ولایت گفت: واقعاً انسان از این همه فعالیتی که برای ترویج دین و خدمت به اسلام انجام شده است مبتهج می‌شود، مخصوصاً وقتی می‌بیند عده‌ای از اندیشمندان و فضلا بدون توقّع و با ذوق و همّت عالی، سعی و تلاششان بر این است تا ندای اسلام که از ناحیه خاندان پیامبر علیهم السلام بلند شده است را به اقطار جهان برسانند و در این راه، این همه موفقیت کسب کرده‌اند. خداوند متعال را بر این توفیق و نعمت بزرگ شاکر باشید.

وی در ادامه، با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام، محبت اهل بیت علیهم السلام را حیات جاویدان خواندند و افزود: شخصی خدمت امام صادق علیه السلام عرض می کند که: لَوِلائی لَکُم وما عَرَّفَنِی اللّه مِن حَقِّکُم أحَبُّ إلَیَّ مِنَ الدُّنیا بِحَذافیرِها؛ علاقه‌مندی من به شما و شناختی که خداوند درباره حقّ شما به من داده، از همه دنیا برای من بهتر است. در این موقع آثار خشم در چهره امام نمایان می‌شود و می‌فرمایند: قِستَنا بِغَیرِ قِیاسٍ. مَا الدُّنیا وما فیها؟ و أنتَ لَکَ بِمَحَبَّتِنَا الحَیاةُ الدّائِمَةُ؛ مقایسه ای نادرست کردی. دنیا و آنچه در آن است چیست؟! در حالی که تو با دوستی ما، به زندگی جاوید دست می‌یابی.

آیت الله کریمی جهرمی در قسمت دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت‌های شبکه ولایت،گفت: تأسیس این شبکه و برنامه‌های خوب آن، باعث حیات ابدی و جاویدان برای مؤسسان و دست‌اندرکاران آن است و هیچ مقام و مالی، شأنیت قیاس با این کار که ترویج ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام است را ندارد.

وی در ادامه توصیه‌های خود با تاکید بر محوریت احیاء امر اهل بیت علیهم السلام در تولید برنامه ها، بیان کرد: به قول سید حمیری، مجالسی که ذکر اهل بیت علیهم السلام در آن نباشد محترم نیست. تمام برنامه‌های‌تان اگر با محوریت ولایت اهل بیت علیهم السلام باشد، مورد رضای خداوند متعال است و در قلوب مؤمنان نافذتر خواهد بود.پس سعی تان بر این باشد که بر همین اساس پیش روید و معیار را اهل بیت علیهم السلام بگذارید.

استاد حوزه‌ علمیه قم، در بخش دیگری از توصیه‌های خود به چند نکته لازم جهت تأثیر بیشتر یک رسانه دینی برای هدایت جامعه نیز اشاره کردو بیان داشت: اینکه در روایات بسیاری تعبیر از «حملة القرآن» داریم یعنی اینکه هر مسلمانی باید حامل اخلاق قرآنی و نمونه اخلاق منطبق بر تعالیم قرآن باشد. پس اولین مطلب لازم برای یک رسانه دینی، مراعات اخلاق است. در آیه شریفه «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلیظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِکَم تأمل کنید. ببینید که اگر در برخورد با مردم، اخلاق حسنه رعایت نشود و بی اخلاقی ببینند، حتی به مقدار اندک هم تحت تأثیر واقع نمی‌شوند و دفع می‌شوند. آن چیزی که مردم را شیفته انسان می‌کند تخلّق به اخلاق الهی ومهربانی با آنان و دلسوزی نسبت به آنها است.

وی با اشاره به سیره امیرالمؤمنین علیه السلام در مواجهه با معاندان گفت: نکته بعدی که باید به آن توجّه شود اینکه در برخورد با کسانی که نسبت به شما عناد دارند یا مخالف هستند، به سیره امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام توجه کنید، آنجا که می‌فرماید: «وَ لَقَدْ اَمُرُّ عَلَی اللئیمِ یَسُبُّنِی* فَمَضَیتُ ثَمَّةَ قُلْتُ لا یَعْنِینی» یعنی وقتی بر شخص پست و نادانی می‌گذرم که مرا دشنام می‎دهد، رد می‌شوم و می‌گویم که با من نبوده است.

آیت الله کریمی جهرمی، همچنین استفاده از مطالب صحیح و مأثور و پرهیز از مطالب سوال برانگیز و بی‌ثمر را نکته مهمی عنوان کرد که می‌تواند در اثرگذاری بر روی مخاطبان نقش بسیاری داشته باشد.

وی در پایان بیانات خود مقام هدایتگری را طبق روایت پیامبر مکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام - که فرمود: لَأن یَهدی اللّه علی یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ و غَربَت- بسیار ارزشمند دانسته و کسب این مقام را برای دست‌اندرکاران شبکه جهانی ولایت، مایه مباهات و افتخار بر شمرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علوی مدیر شبکه جهانی ولایت، گزارشی از فعالیت‌های جاری و برنامه‌های آینده این شبکه ارایه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    الحمدلله بر وجود چنین علما و فقهای روشن بینی
  • حسن پور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    لقد امر علی اللئیم یسبنی چقدر عالیییی
  • محمدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ممنون از خبرگزاری حوزه و اطلاع رسانی هاشون نسبت به علما