چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
تصاویر/ افطاری وحدت و مقاومت در سلماس

حوزه/ امام جمعه اهل سنت سلماس گفت: اگر امروز ما در برابر استکبار و طاغوت ایستاده ایم نتیجه پیروی از مکتب اسلام و امیرالمؤمنین علی علیه السلام می باشد که به ما دستور داده اند در برابر مستکبرین قیام کرده و با آن ها به مبارزه برخیزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌ غربی، ماموستا رحیم عثمان زاده شامگاه چهارشنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مصلای شهرستان سلماس برگزار شد، اظهار داشت: ما هر چه داریم از قرآن کریم است و این کتاب الهی ما را به مبارزه با استکبار و طاغوت دعوت می کند و ما متاسفانه آن گونه که باید حق قرآن را ادا نکردیم و بر این اساس نیز خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره فرقان از امت اسلامی به دلیل در مهجوریت گذاشتن این کتاب الهی گلایه می کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) رسالت جهانی دارند و لذا معجزه ایشان نیز باید جاودانه و جهانی باشد. امام علی (ع) در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان می کنند در فتنه هایی که امت اسلامی گرفتار می شوند به قرآن تمسک کنند.

امام جمعه اهل سنت سلماس خاطرنشان کرد: قرآن کریم از غیب و آینده خبر می دهد و تکلیف امت اسلامی در سیاست، حکومت، قضاوت و مباحث دیگر مشخص کرده است.

وی گفت: آمریکا مصداق جبار و مستکبر است و عمل به قرآن کریم پوزه استکبار را به خاک خواهد مالید و اگر امت اسلامی به این کتاب الهی عمل کنند هرگز در برابر ظلم تسلیم نمی‌شوند.

ماموستا عثمان زاده ادامه داد: قرآن ذکر للعالمین است و هر انسانی می تواند بر اساس علم و استعداد خود از این کتاب بهره برداری کند. اگر بشر امروز به مربی و معلم نیاز دارد، قرآن کریم بهترین مربی و معلم است که هم تعلیم دارد و هم تزکیه و لذا امت اسلامی با تمسک به این کتاب الهی فتنه ها را خاموش کنند.

وی در ادامه با اشاره به شهادت امام علی (ع) گفت: امام علی (ع) در کنار پیامبر شجاعت های بی نظیری را از خود نشان داد و شهادتش را نبی مکرم اسلام(ص) به حضرت بشارت داده بودند و جمله آخر ایشان که فرمودند؛ فزت برب الکعبه نشانه اوج ایمان است و ما به خود می بالیم که تابع چنین شخصیت و مکتبی هستیم.

امام جمعه اهل سنت سلماس بیان کرد: اگر امروز در برابر استکبار و طاغوت ایستاده ایم نتیجه پیروی از مکتب اسلام و امیرالمؤمنین علی علیه السلام است که به ما دستور داده اند در برابر مستکبرین قیام کرده و با آن ها به مبارزه برخیزید.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدی عیوض بیگی با تأکید بر این که مبارزه با طاغوت اساس دین اسلامی است، گفت: اگر ایمان ما متکی به مبارزه با طاغوت باشد، پابرجا خواهد ماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلماس اضافه کرد: انقلاب اسلامی عَلَم مبارزه با کفر و طاغوت را بلند کرده است؛ نظام استکباری با نماز خواندن مسلمین مشکلی ندارد و حتی با ایجاد شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به مسلمین نماز هم یاد می دهد و امروز مهم ترین مشکل استکبار با اسلام مبارزه مسلمانان با طاغوت است و این نشست های وحدت و مقاومت برای اعلام مبارزه با کفر و طاغوت است.

در پایان این نشست از برخی خانواده های روحانی شهرستان سلماس تجلیل شد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha