یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ حجت‌الاسلام آزموده گفت: در حقیقت انقلاب و جمهوری اسلامی موضوع فلسطین را احیا کرد و وارونه شدن مسئله فلسطین در دوران بعد از انقلاب اسلامی برای همۀ جهان قابل‌درک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز، در جمع طلاب این مدرسه علمیه در بجنورد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) دفاع از مظلوم را وظیفهٔ انقلاب اسلامی اعلام کرد.

وی افزود: تا پیش از انقلاب، مسئله فلسطین رو به اتمام بود اقتدار نظام اسرائیل از یک‌سو و ناامیدی ملی‌گراهای فلسطین و شکست پی‌درپی اعراب از سوی دیگر مسئله را به سمت سازش می‌برد و نشست‌های مکرر اسلو، کمپ دیوید، مادرید و غیره برای به سازش کشاندن فلسطین ادامه داشت.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای امام راحل (ره) صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی مطرح نبود بلکه مسئله فلسطین به‌عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام از سال ۱۳۴۱ هـ. ش مورد تأکید امام خمینی رضوان‌الله علیه قرار داشت.

وی ادامه داد: امام راحل (ره) فلسطینیان را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفهٔ انقلاب اسلامی اعلام می‌کردند در این راستا انقلاب اسلامی از بدو پیروزی سفارت اسرائیل در ایران را تبدیل به سفارت فلسطین کرد و در همه‌سال‌های حیات طیبه خویش، برای لحظه‌ای از مسئله فلسطین غافل نشده است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: ازاین‌رو همگان بازتولید آرمان آزادسازی فلسطین را با انقلاب اسلامی می‌دانند و این، امام راحل بود که راهبرد و استراتژی سطل آب را که اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد نابود است، بسیار ساده و قابل‌فهم عموم اهالی جهان اسلام مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در منظومه اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب ایدئولوژی ملی‌گرایی یا ناسیونالیسم عربی و وطن گرایی آزادی فلسطین شکست‌خورده است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: از زمانی که ایدئولوژی مبارزه به اسلام، تغییر یافت صحنۀ فلسطین وارونه شد و به شکست راهبرد از نیل تا فرات و کشیده شدن حصارهای بلند و آهنین به دور خود تبدیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha