جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: ملت‌های آگاه همه را با خوی اشغالگری آشنا کردند و رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است و فشار افکار عمومی باعث شده تا مقامات جهان حمایت قاطعی از صهیونیست را نشان ندهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار داشت: امروز شاهد حضور پرشور مردم تبریز و آذربایجان در حمایت از فلسطین و راهپیمایی روز قدس بودیم.

وی ادامه داد: دغدغه صهیونیست ها به داخل اسرائیل آمده، چرا که بحران‌های سیاسی که به چالش تبدیل شده‌اند، الان به یک کابوس واقعی تبدیل شده است.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه ملت‌های آگاه همه را با خوی اشغالگری آشنا کردند و رژیم صهیونیستی در بین ملت‌ها کاملا منزوی است، گفت: فشار افکار عمومی باعث شده تا مقامات جهان حمایت قاطعی از صهیونیست را نشان ندهد.

وی ادامه داد: اگر در این شرایط هر کشوری بخواهد با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند، دچار خطای محاسباتی شده و باید تاوان دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه آزادی قدس با ابتکار حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به گفتمان جهانی تبدیل شده است، گفت: این موضوع دو اثر مهم دارد، یعنی جلوگیری از فراموشی آرمان‌های فلسطین و خیال راحت را از صهیونیست ها گرفت و تل‌آویو را به یک‌ مسیر هدایت کرده است تا با شدت نزاع سیاسی زمزمه فروپاشی صهیونیست ها  به گوش رسد.

وی با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره)، یادآور شد: یکی از اثرات این طرح این بود که با تبدیل شدن مسئله فلسطین به مساله جهان اسلام، این موضوع اهرمی برای وحدت مسلمانان شد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه به عنوان جمهوری اسلامی ایران مشکلمان با رژیم اسرائیل هویت این رژیم است، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران و مردم آن اساسا حق حیات برای رژیم صهیونیستی قائل نیستند و این رژیم باید این موضوع را بداند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: آفرین بر مردم ایران که با این حضور یک هشدار به تمام ابر قدرت‌ها دادند.

وی ادامه داد: روز قدس روز شکل‌گیری خاورمیانه اسلام با محوریت قدس شریف بود، امروز مردم قهرمان اسلامی ایران و آذربایجان حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: روز قدس، نماد درگیری کفر و اسلام است، وحدت اسلام امروز شکل گرفت و لذا سریعا شاهد از بین رفتن رژیم غاصب خواهیم بود.

وی گفت: روز قدس روز خروش امواج بلند و سهمگین و فریاد امت متحد اسلام و جوامع اسلامی علیه سال‌ها ستم و اشغال است، قدس روز نمادین برای پیگیری آرمان ماندگار و بینش عمیق و حکمت الهی حضرت امام(ره) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha