چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
پایگاه قرآنی

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دیّر گفت: ۱۶ پایگاه قرآنی در کانون های مساجد شهرستان شناسایی و معرفی شده و به زودی راه اندازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، غلامرضا شعرانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دیّر شامگاه جهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیّر، اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری در کنار مساجد با استفاده از نیروهای متخصص، برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت ائمه جماعات در مساجد برگزار می کنند.

وی با اشاره به نقش کلیدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: مساجد تنها مکانی برای نماز و راز و نیاز با خدا نیست بلکه مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و ... هم است.

شعرانی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه های متعددی از جمله اعیاد و شهادت ائمه،جشن های زیر سایه خورشید؛ پویش کمک های مومنانه، مراسم ماه رمضان و محافل قرآنی و ... در طول سال برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه ۳۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان دیّر وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۲۹ کانون شهری و هفت کانون روستایی است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان دیّر گفت: همچنین پنج کتابخانه مخزن دار و ۱۶ کتابخانه باز شبستان در مساجد شهرستان دیّر وجود دارد.

وی افزود: انتظار است مسئولین از طریق ظرفیت هایی که در اختیار دارند در ساخت و بازسازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کمک کنند.

شعرانی عنوان کرد: ۱۶ پایگاه قرآنی در کانون های مساجد شهرستان شناسایی و معرفی شده و به زودی راه اندازی می شوند که برنامه هایی همچون برگزاری کرسی تلاوت، آموزش قرآن و تربیت مربی قرآن و ... دنبال می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha