پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
س

حوزه / امام جمعه بادرود، زکات را از برکات ماه رمضان برای کمک به مساکین و مستمندان، شرط قبولی نماز و روزه دانست و یادآور شد : پرداخت زکات در اقتصاد کشور اسلامی و حفظ نظام و ایجاد مساوات و برابری نسبی در جامعه اثر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر، ضمن قدردانی از حضور میلیونی مردم فهیم و وظیفه شناس سراسر کشورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: حضور پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس موجب تقویت نظام و تضعیف ظالمان و ستمگران شد.

امام جمعه بادرود، افزود: مردم مسلمان و شهید پرور ایران اسلامی در این روز حماسی یاد و نام امام بزرگوار و یادگار تاریخی ایشان که روز جهانی قدس می‌باشد را گرامی داشتند.

حجت الاسلام قاسمی، در ادامه ضمن گرامی داشت دوم اردیبهشت‌ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تأسیس سپاه پاسداران به عنوان بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی، یادآور شد: سپاه طی چهل سال گذشته به‌سان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه مهمترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه مقام معظم رهبری سپاه را یک آینده بسیار مبارکی می‌بیینند، خاطرنشان کرد: این سازمان متولد شده انقلاب اسلامی و از برکات شخص امام راحل است.

وی با بیان اینکه اگر حضرت امام(ره) تشکیل سپاه را دنبال نمی‌کردند، شاید این سازمان ارزشمند به‌وجود نمی‌آمد، گفت: بر همین اساس بود که امام راحل، فرمان تأسیس سپاه را در دوم اردیبهشت سال ۵۸ صادر فرمودند.

حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با استناد به آیه قرآن کریم، آمادگی همیشه را فرمان پروردگار و مایه ترس دشمنان خدا بیان کردند و فرمودند که تهدید هیچگاه به طور کامل از بین نمی‌رود، بنابراین هرچه می‌توانید بر آمادگی‌های مختلف بیفزایید.

امام جمعه بادرود، با اشاره به قدردانی مردم از سردار رادان که در لباس مقدس پلیس در حال خدمت به ایران اسلامی است، اظهار کرد: برخورد خوب نیروی انتظاری با کشف حجاب‌ها قابل تقدیر است.

وی، به دست‌های پنهان خائنین و دشمنان در ضربه زدن به بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: جوانان ما نمی‌دانند که چه دست‌های خائنی پشت صحنه نشسته و نظاره گر است، ولی به قول یکی از بزرگان، دشمنان کور خوانده‌اند و باید این آرزو را به گور ببرند.

حجت الاسلام قاسمی، به بخشی از سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنانشان در رابطه با رسانه‌های بد خواه، فرمودند رسانه‌های دشمن اصرار دارند که بگویند ملت ایران از اعتقادات دینی و احساسات انقلابی روی‌گردان شده است.

وی همچنین به بیانات رهبری مبنی بر اینکه شب‌های قدر امسال پرشورتر، با عظمت‌تر و باشکوه تر از سال‌های قبل برگزار شد، اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، خدای متعال در قرآن مکرر گفته است که "کَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَرُسُلِی"، یعنی قانون قطعی خداوند است که راه پیامبران غلبه پیدا خواهد کرد و درجایی دیگر خداوند می‌فرماید ان الله یدافع عن الذین آمنو، خداوند از مومنین دفاع خواهد کرد.

امام جمعه بادرود، زکات را از برکات ماه رمضان برای کمک به مساکین و مستمندان، شرط قبولی نماز و روزه دانست و یادآور شد: پرداخت زکات در اقتصاد کشور اسلامی و حفظ نظام و ایجاد مساوات و برابری نسبی در جامعه اثر بسزایی دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha