چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ نمازجمعه در عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: نظام اسلامی در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه و اصلی را دارد، موضوعی که همه کشورها فهمیده‌اند و لذا به دنبال ارتباط با ما هستند.  

با گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی‌نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: پرسودترین معامله و تجارت معامله با خداست که انسان مومن با انجام واجبات و ترک گناهان از جان و مالش در راه خدا استفاده کند و در عوض، بهشت جاویدان را از او بگیرد، جان و مالی که در راه خدا استفاده نشود هم از بین خواهد رفت و نابود می‌شود، پس هر کس خودش را به کمتر از بهشت بفروشد، قطعا ضرری جبران ناپذیر کرده است.

وی افزود: با توجه به بیانات امام عزیزمان در دیدار با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مسئولین وقتی تصمیم به انجام کاری می‌گیرند باید حتما عمل کنند و اجازه ندهند در رده‌های پایین مدیریتی آن کار متوقف بماند یا با تأخیر انجام شود، نباید بگذارید طرحی که باید در سه سال اجرا شود، هفت تا ۱۰ سال طول بکشد.

وی ادامه داد: نمونه‌اش بیمارستان عالیشهر استکه باید چند سال قبل افتتاح می‌شد، اما هنوز مردم نمی‌توانند از خدمات بیمارستانی بهره‌مند شوند و معلوم نیست که چند سال دیگر هم باید منتظر بمانند.

حجت الاسلام حمیدی‌نژاد گفت: هدف اصلی دشمن، از ایجاد جنگ و نا آرامی در کشورهای همسایه، نابودی جمهوری اسلامی است، البته پایه‌های انقلاب اسلامی خیلی محکم است، به همین دلیل دشمن بارها شکست خورده و می‌خورد.

وی بیان کرد: به فرموده خداوند در قرآن، قانون قطعی خدا این است راه پیغمبران همیشه غلبه پیدا خواهد کرد و خدا از مومنین دفاع خواهد کرد، یکی از نمونه‌های این قانون در زمان ما، شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در سال ۱۳۵۹ بود که در طبس انجام شد و با شکستی مفتضحانه مجبور به فرار از ایران شدند.

امام جمعه عالیشهر عنوان کرد: دشمن نمی‌تواند بفهمد که غیر از محاسبات سیاسی، محاسبات دیگری هم به نام سنت‌های الهی وجود دارد که باعث شکست دشمن می‌شود و لذا امروز هم مثل گذشته اگر دشمن بخواهد غلطی علیه نظام اسلامی که بر اساس راه انبیاء الهی بر پا شده است انجام دهد، حتما شکست خواهد خورد، چرا که نظام اسلامی در نظم نوین جهانی جایگاه ویژه و اصلی را دارد، موضوعی که همه کشورها فهمیده‌اند و به دنبال ارتباط با ما هستند.

وی تأکید کرد: راهبرد دشمن این است که ما به خودمان بدبین شویم، بنابراین می‌گویند مردم ایران از دین روی گردان شده‌اند، اما شب‌های قدر امسال پرشورتر از سال‌های گذشته و جمعیت راهپیمایی روز قدس فشرده‌تر از سال های قبل بود، آیا این دلیل بر مذهبی بودن ملت ایران نیست؟

حجت الاسلام حمیدی نژاد، ابراز کرد: شما که می‌گویید این دلیل بر مذهبی بودن ملت ایران نیست، پس چگونه می‌گویید تجمع چند ده نفری برای آشوب علیه نظام دلیل بر این است که ملت ایران بر ضد نظام اسلامی است؟

وی خاطرنشان کرد: برخی از اساتیدی که تعهد ندارند و با دشمن همراهی می‌کنند، اقدام به ناامیدی جوانان می‌کنند و می‌گویند به چه چیزی دل خوش هستید!؟ جوان مومن و آگاه جواب می‌دهد من می‌خواهم ده‌ها سال در این کشور زندگی کنم و صدها سال فرزندانم در اینجا زندگی خواهند کرد، پس باید بمانم و مشکلات را رفع کنم، برای حل مشکلات کشورم درس می‌خوانم و مبارزه می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha