یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر / نشست خبری برنامه های دهه کرامت سال 1403

حوزه/ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم گفت: در طول دهه کرامت میانگین روزانه ۷ برنامه‌ خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای در نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت کانون خدمت رضوی استان قم در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات مرکز رسانه و فضای حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: خداوند نعمتی بالاتر از ولایت به بشر عطا نکرده است.

ببینید:

تصاویر نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت کانون خدمت رضوی استان قم

وی با اشاره به اینکه در روز قیامت نیز اصلی‌ترین سؤال از انسان درخصوص ولایت است، مطرح کرد: در روایات آمده است که ولایت اصلی‌ترین نعمت و سایر نعمات در سایه ولایت هستند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با بیان اینکه ولایت منشاء تمام خیرات و برکات است، عنوان کرد: امسال دهه مبارک کرامت با شعار محوری "با شما سربلندیم" برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های مجموعه خادمیاران رضوی یک شعار دائمی تحت عنوان "همه خادم الرضائیم" داریم، خاطرنشان کرد: این شعار می‌گوید که همه می‌توانیم زیر سایه لطف امام هشتم به مردم خدمت کنیم.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه باید در سیره امام رضا(ع) به محرومین توجه کنیم، تصریح کرد: تمام خادمیاران امام رضا(ع) در سراسر کشور خدمات خود را به صورت خالصانه و نذر به امام رضا(ع) انجام می‌دهند..

وی با اشاره به اینکه شبکه خدمت رضوی تنوع خدمات بسیاری دارد، یادآور شد: این خدمات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، تربیتی، حقوقی و ... است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با بیان اینکه در مجموع در شهر قم ۴۹ کانون خادمیاران رضوی داریم، گفت: حدود ۷ سال از سابقه شبکه خدمت رضوی می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم بهترین و درخشان‌ترین خدمات را دهه کرامت انجام دهیم، بیان کرد: برنامه‌ها در دو سطح برنامه‌های محوری و غیر محوری هستند.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه برنامه‌های محوری از یک روز قبل از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، اظهار کرد: هیئت خادمیاران رضوی، اجتماع خادمیاران رضوی، مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت کتاب عیون اخبار الرضا، نذر شفاء، نمایشگاه سرای خاتون، آزادی زندانیان، کاروان دوچرخه‌سواری، برپایی چایخانه آستان قدس رضوی و ... ازجمله برنامه‎‌های محوری هستند.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت دو اردوی سلامت برگزار خواهد شد، مطرح کرد: هدف این اردو توجه ویژه به سلامت خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار است که البته این اردوها در طول سال نیز برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با بیان اینکه در این دهه به معرفی و توانمندی مشاغل خانگی نیز توجه شده است، عنوان کرد: با مشارکت مردم، خیرین و خادمیاران رضوی تحت نذر امام رضا(ع) تعداد ۸ زندانی جرائم مالی را آزاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دهه کرامت حرکت کاروان دوچرخه‌سواری از قم به مشهد را داریم، خاطرنشان کرد: امسال در دهه کرامت با فاصله چند روزه هفته معلم و کارگر را داشتیم که به همین مناسبت برنامه تقدیر از این دو قشر را خواهیم داشت.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه مسئله جمعیت چندین سال است که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: دوره تخصصی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت از سوی آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است که آموزش تخصصی برای جمعیت تهسیل‌گر جوانی جمعیت در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ویژه ‌برنامه‌ای به یاد و خاطره شهدای مظلوم فلسطین خواهیم داشت، یادآور شد: علاوه‌ بر برنامه‌های مذکور حدود ۴۰ برنامه غیر محوری نیز در طول دهه برگزار خواهد شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با بیان اینکه در طول دهه کرامت میانگین روزانه ۷ عنوان برنامه‌ خواهیم داشت، گفت: اهتمام ما این است که در دهه کرامت بتوانیم خدمت درخشانی را به مردم شریف قم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پزشکان خادمیار رضوی یک روز از دهه کرامت را به صورت رایگان خدمت رسانی خواهند کرد، افزود: بسیاری از ما نقطه عطف زندگی خود را به برکت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) داریم.

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه تمام ما از کرامت این عزیزان بهره‌مند هستیم، اظهار کرد: باید به شکرانه این کرامت تاجایی که می‌توانیم به این بزرگواران خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نخستین خدمت می‌تواند توجه به سیره آن‌ها باشد، مطرح کرد: باید تلاش کنیم سیره حضرت معصومه(س) را به عنوان دختر نمونه جهان اسلام به دنیا معرفی کنیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی با بیان اینکه یکی از کانون‌های توجه در دهه کرامت دختران تازه به تکلیف رسیده هستند، عنوان کرد: طرحی برای این دختران برنامه‌ریزی شده و این افراد طی یک مدت زمان یک ساله با پشتیبان‌های خود در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ازدواج پایدار نیز طرح سبک زندگی رضوی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: کانون مشاوره و مددکاری خادمیاران رضوی نیز در مناطق مختلف استان قم طرح‌های همسرداری، آموزشی و مشاوری را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام تکیه‌ای اضافه کرد: در برگزاری جشن‌های مختلف از ظرفیت مجموعه‌های مختلف ازجمله شهرداری قم، اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، دانشگاه‌ها و ... استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها نیز می‌توان به غرفه نمایشگاه کتاب، کرسی تلاوت، اطعام ۸ هزار و ۵۰۰ نفر، طومار نویسی هم عهدی با امام هشتم در مسیر حرم تا جمکران، امام رضا(ع) در آثار، دختران ماه، جشن‌های طلوع کرامت، خطبه‌خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha