پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جلسه طلاب تفت در قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین گُلوردی گفت: باید برای ورود جوانان مومن و متعهد به حوزه تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمد گُلوردی در جلسه طلاب و فضلای تفت که در مدرسه أمیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: دیدار طلاب و فضلا با یکدیگر از برکات این جلسات است که می تواند مثمرثمر باشد.

وی با بیان این که باید برای ورود جوانان مومن و متعهد به حوزه تلاش کرد به آیه آخر سوره کهف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحی‏ إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً / بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند!».

باید برای ورود طلاب جدیدالورود به حوزه تلاش کرد

حجت الاسلام والمسلمین گُلوردی بیان داشت: یکی از پیام های این آیه این است که اگر چیزی را که در شأن انسان نیست، به انسان نسبت می دهند، باید اعلام کند و بگوید که چنین نسبتی صحیح نیست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به دستاوردهای نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز طلبگی سختی های گذشته را ندارد و امکانات مناسب تری نسبت به گذشته وجود دارد؛ در گذشته حتی به ما ناسزا می گفتند؛ اما دست از طلبگی نکشیدیم و با افتخار به راه خود ادامه دادیم.

امام جمعه تفت در پایان به درخواست مردم تفت اشاره کرد و گفت: با توجه به گستره جغرافیایی تفت و تعداد بالای روستای آن، مردم این منطقه، جدایی حوزه انتخابیه تفت از میبد و داراشدن نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی را خواستارند و ان شاءالله مسئولان مربوطه، توجهات لازم را داشته باشند.

باید برای ورود طلاب جدیدالورود به حوزه تلاش کرد

دکتر سید جلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: درخواست جدایی حوزه انتخابیه تفت از میبد و داشتن نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی از مسائلی است که پیگیر آن هستیم.

وی ابراز داشت: قریب به ۳۲ ماه است که نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بوده و تلاش کرده ام دو قول «تعهد بیشترین حضور در حوزه انتخابیه و کمترین غیبت در مجلس» و «پیگیری مشکلات مردم با تمام وجود» را عملی نمایم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس خاطرنشان ساخت: اقدامات ملی برای مردم محروم در حوزه سلامت از فعالیت هایی است که به خاطر تخصص خود در مجلس شورای اسلامی دنبال کرده ایم که یکی از آنان، ایجاد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و سرطانی برای اولین بار بوده که سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان در این صندوق گذاشته شده است تا بیماران مدنظر استفاده نموده و بخش اعظم هزینه های آنان پرداخت شود و امسال نیز ۷ هزار میلیارد تومان شارژ شده است.

دکتر میرمحمدی بیان داشت: امروز می توانم این ادعا را کنم که در کشور جمهوری اسلامی ایران، همه بیمه اند؛ مگر اینکه خود شخص نخواسته باشد و امسال توانسته ایم ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی را پرداخت نماییم تا بخشی از مشکلات تأمین اجتماعی مرتفع شود.

وی اظهار داشت: ۴۰ پروژه در شهرستان تفت ظرف ۳۰ ماه به اتمام رسیده و قریب به ۱۲۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن در اختیار جوانان قرار داده ایم و در روستاها تقریبا موردی را نداریم که شخص، مشکلات قانونی نداشته باشد و زمین نگرفته باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ابراز داشت: در ۳۰ ماه گذشته، قریب به ۷ وزیر را به تفت آورده ایم که کم سابقه بوده و جلسات گوناگون را برگزار نموده و مصوبات خوبی را دریافت کرده ایم که بخشی از آنان انجام شده و بخشی نیز در حال پیگیری تحقق آن هستیم.

دکتر میرمحمدی خاطرنشان ساخت: بحث آب شرب از موضوعات کلانی است که با جدیت تمام پیگیر آن هستیم و پروژه های مناسبی برای تحقق آن در حال انجام است.

وی بیان داشت: بودجه ۴۵ میلیارد تومانی برای دانشگاه علوم پزشکی تفت دریافت شده تا اورژانس آن راه اندازی شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در پایان به برخی سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

باید برای ورود طلاب جدیدالورود به حوزه تلاش کرد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام محمد صادق باغشاهی، نماینده طلاب تفت و ابرکوه نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مطابق با آمارهای مرکز خدمات حوزه، قریب به ۳۰۰ نفر از طلاب تفت و ابرکوه مقیم قم هستند و خدمت به این عزیزان را وظیفه خود می دانیم.

وی ابراز داشت: شهرستان تفت دارای صندوق قرض الحسنه برای طلاب و فضلای خود نیست و ان شاءالله به دنبال ایجاد این صندوق هستیم تا برخی از مشکلات اقتصادی موجود را حل نماییم.

نماینده طلاب تفت خاطرنشان ساخت: یکی از کارهایی که ما طلاب و فضلا باید انجام دهیم، تبلیغات برای حضور طلاب جدیدالورود در حوزه است؛ چراکه نیازمند حضور نوجوانان و جوانان به حوزه هستیم تا مسائل دینی در کشور حفظ بماند.

حجت الاسلام باغشاهی بیان داشت: یکی از مسائل مهم برای طلاب و فضلا، تخصص در مسئله فرق و ادیان انحرافی است؛ چراکه از معضلات موجود در کشور است و باید برای این مسائل، طلاب متخصص داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: تبلیغ از دیگر ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید به آن اهتمام داشته باشند و امروز شاهد این نیاز در جامعه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha