پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تأسیس مرکز رشد هنر انقلاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در آیین گرامیداشت روز معلم در میان هنرآموزان هنرستانهای میرک، کوثر و اقبال آذردر تبریز با اشاره به رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر تعلیم هنر گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی هایی که در این راستا صورت گرفته، نسل هنرمندان متعهد از هنرستانها برمی خیزند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین و علمی‌ترین راهکارهای تربیت نیروی متعهد و متخصص جوان و خلاق هنری ایجاد زمینه برای تحصیل در هنرستان‌ هنرهای زیبا است و برخی هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند.

بلاغی افزود: امروز اگر به نسل سازی و تربیت هنرمندان اهتمام نداشته باشیم در آینده با نقص ها و چالشهایی جبران ناپذیر مواجه خواهیم شد.

وی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دور جدید را توجه جدی به امر آموزش هنر و تعلیم و تربیت در هنرستانها عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین بر بازخوانی سیاست ها، اولویت ها و راهبردهای این اداره کل در حوزه تعلیم هنر اشاره کرد.

وی تأکید کرد: سعی خواهیم کرد تا بهترین فضای آموزشی را برای هنرجویان هنرستانها فراهم کنیم و سمت و سوی آموزش‌ها عاری از ضعف و خلل باشد.

بلاغی، هنرجویان هنرستان‌ها را آینده‌سازان عرصه‌ فرهنگ و هنر برشمرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در سطح استان و در رشته های مختلف هنری در حال فعالیت هستند گفت: بخشی از آموزش هنر نیز در این اموزشگاهها در جریان است و ما برای تقویت این نهادها نیز اهتمام جدی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تاسیس مرکز رشد هنر انقلاب در استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا این مرکز در ادامه فعالیت هنرجویان هنرستانها نقشی تأثیرگذار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha