دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
اموزش و پرورش همدان

حوزه / فرمانده انتظامی استان همدان، با بیان اینکه تعامل و همفکری پلیس و آموزش و پرورش، موجب ارتقاء امنیت اجتماعی خواهد شد. گفت: در این مسیر نقش آموزش و پرورش بسیار کلیدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، سردار سلمان امیری امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک روز معلم به تمامی جهادگران عرصه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: آموزش و پرورش از جمله نهادهایی است که می‌تواند نقش موثری در نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتی و پیشگیری داشته باشد.

وی آموزش و پرورش را بازوی توانمند پلیس در حوزه‌های مختلف علمی برشمرد و گفت: تعامل و همفکری پلیس و آموزش و پرورش، زمینه ساز امنیت پایدار در جامعه است و توسعه و ارتقاء امنیت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان همدان، فرهنگ سازی را مهمترین راهبرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: در این مسیر نقش آموزش و پرورش بسیار کلیدی است، زیرا معلمان هنر بهتر زیستن را به افراد جامعه می‌آموزند و در پیشبرد مهارت‌های آموزشی آنان نیز بسیار موثر هستند.

وی به نقش جامعه پذیری آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: کاربرد عمومی آموزش و پرورش، اجتماعی کردن افراد جامعه است که در این راستا، انتقال فرهنگ و اخلاق اسلامی، تربیت اسلامی، گزینش تخصصی و نظارت بر ارزش‌ها موجب شگل گیری شخصیت افراد، امنیت و سلامت جامعه می‌شود.

سردار امیری، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای مشترک پلیس و آموزش و پرورش استان همدان، ابراز کرد: معلمان در فضای آموزشی، دانش آموزان را تربیت و پرورش می‌دهند و پلیس نیز در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنیت، خدمت رسانی می‌کند و لذا این دو نهاد می‌توانند همواره در تعامل‌ها و پژوهش‌های مشترک، تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی را به رشد و شکوفایی روز افزون دانش آموزان تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت گسترده آموزش و پرورش با هدف تقویت و تحکیم هر چه بیش‌تر نهاد خانواده باعث می‌شود تا طرح‌های آموزشی و فرهنگی پلیس با موفقیت بیشتری همراه باشد که نمونه آن را می‌توان در طرح همیار پلیس مشاهده کرد.

در ادامه رسول شیدایی با قدردانی از اقدامات پلیس در اجرای طرح نور، اظهار کرد: پلیس در این طرح بسیار خوب عمل کرده و عملکرد کارکنان انتظامی در این طرح قابل تقدیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت، همکاری و بهره‌گیری از تجربه‌های مشترک، شاهد برداشتن گام‌های مؤثر دیگری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه باشیم.

گفتنی است در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین شعبانعلی رئیس عقیدتی سیاسی استان همدان و جمعی از معاونین هر دو نهاد حضور داشتند.

فرهنگ سازی، مهمترین راهبرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha