چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1085958
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
نشست طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم با  نماینده ولی فقیه  در مسجد المهدی (عج) قم

حوزه/ امام جمعه اهواز گفت: گوش شنوایی برای انتقادها داریم؛ اما برای هر انتقاد، راهکار نیز باید ارائه شود و آغوش ما برای دریافت راهکارهای حوزویان باز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در جلسه طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم که در مسجد أمیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: بحمدالله کارهای بسیار مناسبی همچون حل مشکل فاضلاب اهواز در استان خوزستان انجام شده که واقعا جای تقدیر از مسئولان دارد.

وی ابراز داشت: بنده در هر هفته نماز جمعه تا آخرین نفری که در محل نماز جمعه بماند، حضور داشته و صحبت مردم را می شنوم و در طول هفته نیز برنامه های مختلفی وجود دارد که شنوای سخن مردم عزیز و فضلا و روحانیون هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان ساخت: امروز مساجد بسیاری در استان خوزستان خالی از روحانی است و فضا برای حضور فضلا در سطح استان وجود دارد و در خدمت شما هستیم.

امام جمعه اهواز بیان داشت: کارگروه های گوناگونی برای شنیدن نظرات و پیشنهادات طلاب و فضلا ایجاد شده و ان شاءالله مشکلات را با کمک شما بزرگواران حل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: گوش شنوایی برای انتقادها داریم؛ اما برای هر انتقاد، راهکار نیز باید ارائه شود و آغوش ما برای دریافت راهکارهای حوزویان باز است.

وی ابراز داشت: بخشی از انتقادات و آمارهایی که به گوش می رسد، غیرواقعی بوده و با واقعیت ها تطابق ندارد و آمارهای رسمی چیز دیگری را می گوید؛ البته مشکلات استان خوزستان زیاد است و عقب ماندگی های بسیاری داریم که باید با کمک یکدیگر آن را حل نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این جلسه بیشتر شنوای نظرات، انتقادات و پیشنهادات طلاب و فضلا بود و به برخی از سوالات پاسخ داد.

همچنین، دکتر علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: قم مرکز معرفتی جهان اسلام است و حوزه های علمیه در هیچ زمانی مثل این روزها مورد توجه دوستان و دشمنان نبوده است؛ چراکه دوستان، حوزه را مرکز نور دانسته و دشمنان هم با اثرگذاری آن مشکل دارند و هجمه می کنند.

وی اظهار داشت: روحانیت سرباز و خادم دین است و دشمنان برای مقابله با دین، به علمای آن هجوم می آورند.

استاندار خوزستان ابراز داشت: ما برای مدل های اداره جامعه، نیازمند ایده های حوزه و روحانیت هستیم.

مقام عالی دولت در استان خوزستان خاطرنشان ساخت: ما برای حل مشکلات گوناگون استان نیازمند کمک حوزه و روحانیت هستیم تا بتوانیم از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بکاهیم.

حسینی محراب بیان داشت: یکی از مشکلات امروز استان، قوم و قبیله بازی است و متأسفانه شایسته ها نمی توانند مسند خدمت را به دست بگیرند و به حل مشکلات استان کمک کنند.

وی اظهار داشت: امروز جریان های عمرانی، اقتصادی و معیشتی باید در کنار کارهای فرهنگی قرار بگیرد و نیازمند کمک فضلا و روحانیون هستند تا به میدان آمده و در کنار هم، مشکلات را حل نماییم.

سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه امنیت مناسبی در استان خوزستان وجود دارد و فقط هفت مرتبه جناب آقای رئیس جمهور به استان تشریف آورده و اردوهای راهیان نور نیز در ایام نوروز از سراسر کشور داشته ایم که نشانگر امنیت استان است.

وی ابراز داشت: بسیاری از مشکلات موجود استان خوزستان به مسئله فرهنگ بر می گردد و همه باید دست به دست هم، مشکلات فرهنگی را حل نموده تا سایر معضلات حل گردد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان خاطرنشان ساخت: رفاه، دین را در جامعه تأمین نخواهد کرد و باید با کار فرهنگی، مشکلات دینی را حل کرد و حل مشکلات فرهنگی فقط با حل مسائل معیشتی نیست.

سردار شاهوارپور بیان داشت: امروز همچون دوران دفاع مقدس برای عملیات فرهنگی در سطح استان نیازمند طلاب و فضلا هستیم تا بتوانیم با وحدت و همدلی و همکاری، مشکلات را حل کنیم.

وی اظهار داشت: ما شهادت می دهیم که نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان شب و روز نداشته و سخت مشغول کار هستند و نیاز است و فضلا و روحانیون نیز در این مسیر کمک حال باشند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی بلادیان، مدیر حوزه علمیه استان خوزستان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

وی اظهار داشت: اگر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در استان هستیم، باید برای تقویت حوزه های علمیه و تعامل روحانیت با اقشار گوناگون مردم برنامه ریزی نماییم.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ابراز داشت: پرورش علمی و مهارتی طلاب و فضلا برای تحقق کاهش آسیب ها از ضروریات است و این پرورش با تحقق بسترها و امکانات امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بلادیان خاطرنشان ساخت: استان خوزستان دارای استعدادهای ویژه ای است و نخبگان خوبی از این استان در سطح کشور و بین الملل حضور دارند و از نظر جغرافیایی نیز دارای ویژگی ممتازی هستیم؛ چراکه همسایه کشورهای عربی بوده و می توانیم اثرگذار باشیم.

وی در پایان بیان داشت: «برقراری عدالت آموزشی در مدارس علمیه شهرستان ها»، «تقویت مباحث آموزشی، پژوهشی و تبلیغی»، «سرکشی از مدارس علمیه»، «ایجاد فضا برای حضور اساتید در استان خوزستان»، «ایجاد فضا برای حضور مبلغین در سطح استان» و ... بخشی از کارهایی است که در سطح استان در حال انجام آن هستیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام نادری، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان خوزستان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ۱۳ نفر از فضلای خوزستانی به نمایندگی از طلاب و فضلا در مجمع نمایندگان طلاب حضور دارند و رابط میان بدنه حوزه با بزرگان حوزه می باشند.

گفتنی است: در این جلسه قریب به ۱۵ نفر از طلاب و فضلا به بیان برخی از مشکلات و معضلات استان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha