چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کوچک‌زاده

حجت‌الاسلام کوچک زاده از انتخاب ۱۰ شاخص برای درجه بندی مساجد شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده شب گذشته در مراسم اولین هم اندیشی و آغاز فرآیند اجرایی طرح «سلام همسایه»که به ابتکار مدیریت شهری اصفهان برگزار می شود در جمع روحانیون با اشاره به اهمیت خدمت در مساجد اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود: " إنَّ اللّه عَزَّوجَلَّ إذا أحَبَّ عَبدا جَعَلَهُ قَیِّمَ مَسجِدٍ " وقتی خداوند اراده خیر برای بنده ای کند، آن بنده را خدمت گزار مسجد قرار می دهد.

وی افزود: مسجد خانه خدا است و خدمت به آن افتخاری است که نصیب هر فردی نمی شود. زمانی که خداوند نعمتی را به انسان می دهد باید در قبال آن شکرگزاری کند و شکر این نعمت به آن است که برای این کار وقت گذاشته شود و استعداد خود را صرف آن نمود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با بیان این که باید مسجد را در تراز انقلاب ببینیم، گفت: دوری از مسجد سبب غفلت می شود و زمانی که غفلت بیاید درِ همه مشکلات به روی انسان باز می شود. همچنان که امام باقر(ع) در روایتی می فرمایند: برحذر باش از غفلت که موجب قساوت قلب می شود.

وی اضافه کرد: در روایت دیگری امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: " الغَفلَةُ تَرکُکَ المَسجِدَ و طاعَتُکَ المُفسِدَ"، غفلت این است که مسجد را ترک کنید، این در غفلت را به روی انسان باز می کند و نتیجه آن اطاعت از مفسدان است.

حجت‌الاسلام کوچک زاده با اشاره به این که برنامه "سلام همسایه" برای رفع این غفلت است، گفت: "سلام همسایه" برای این منظور است که نگاه مسجد به محله باشد.

وی با تاکید بر نیاز مساجد به رتبه بندی تصریح کرد: ۱۰ملاک برای درجه بندی مساجد وجود دارد که شامل برپایی نماز در هر سه نوبت، وجود پایگاه فعال بسیج، کانون فرهنگی فعال ، دفتر امام جماعت، برگزاری مراسم قرائت ادعیه و زیارات در مسجد به صورت دائم، برگزاری اردوها ومسابقات فرهنگی و برگزاری مراسم روضه خوانی، برگزاری مناسبت های سیاسی و وضعیت مطلوب ساختمانی می باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha