یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
GB

حوزه / امام جمعه بادرود گفت: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد به منظور نجات کشور از بحران سالخوردگی، با حضور موثر، جهادی و همه جانبه از طریق فرهنگ سازی و آموزش به رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و فرزند آوری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر، اظهار داشت: بدون شک جمعیت جوان یکی از عوامل مهم اقتدار و ثروت حیاتی هر کشوری است که باید حفظ و تقویت شود.

امام جمعه بادرود، با انتقاد از روند کاهشی نرخ باروری و رشد جمعیت طی سال‌های اخیر در کشور، گفت: با استناد به منویات مقام معظم رهبری باید در خصوص اجرای کامل قانون جوانی جمعیت با مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، کارآفرینی، اشتغالزایی برای جمعیت فعال و مولد همراه با سیاست‌های حمایتی و ترغیب به فرزندآوری و رشد جمعیتی، اقدام کنیم.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، ادارات، سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد به منظور نجات کشور از بحران سالخوردگی، با حضور موثر، جهادی و همه جانبه از طریق فرهنگ سازی و آموزش به رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و فرزند آوری کمک کنند.

امام جمعه بادرود ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، یکی از افتخارات جاودانه و ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس است.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن اشاره به در پیش بودن دهه کرامت، یادآور شد: دهه کرامت از روز میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) شروع و با میلاد باسعادت برادر بزرگوارشان علی بن موسی الرضا(ع) ختم می‌شود.

امام جمعه بادرود، رسیدگی به نیازمندان، فرزندان بی‌سرپرست و زندانیان غیرعمد را مهمترین پیام دهه کرامت دانست و گفت: مهمترین وظیفه ما، در دهه کرامت کمک به خانواده‌های یتیم، مقروض، کمک برای آزادی زندانیان مالی و غیرعمد، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان و تهیه مسکن برای محرومین است.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه ضمن اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با بیان اینکه تکریم امامزادگان در حقیقت ابراز محبت به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: روز تجلیل و تکریم امامزادگان در ایام دهه کرامت اقدامی برای معرفی سیره آنان و تبیین معارف شیعی و تکریم اهل بیت(ع) است.

امام جمعه بادرود، به تأکیدات مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره نمود و تصریح کرد: از فعالیت‌ها، اقدامات و خدمات هیئت امنا و خادمین امامزادگان در سراسر کشور خصوصا در امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام قاسمی، با گلایه از عدم رعایت فرهنگ رانندگی در شهر بادرود، اظهار کرد: از جوانان می‌خواهیم که با رعایت فرهنگ موتورسواری، با تک چرخ زدن و صداهای ناهنجار موتور، موجب آزار و اذیت شهروندان نشوند.

امام جمعه بادرود، ضمن تبریک به دلاور مردان فلسطینی به خاطر مقاومتشان در برابر رژیم کودک کش اسرائیل، خاطرنشان کرد: علیرغم فعالیت‌های شبانه روزی دشمن، جبهه مقاومت همچنان در حال پیشروی و مبارزه با ظلم است و نتیجه این مقاومت پیروزی در برابر دشمن است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha