جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
ط

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم تبلیغ و پیگیری توسط ائمه جماعات در محلّات و پایگاه‌های بسیج در خصوص فرزندآوری تأکید کرد  و گفت: باید بدانیم که مهریه‌های سنگین باعث جدایی و طلاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در جمع اعضای کانون سازندگان جمعیت ایران جوان، اظهار داشت: فعالیت و دغدغه شما را با این جمله از دعای عهد توضیح می‌دهم که (الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ)، منتظر امام زمان (عج) باید این ویژگی را داشته باشد، حاجات امام زمان را تشخیص دهد و برای برآورده نمودن آن حاجات سرعت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، یکی از مهمترین دغدغه‌های امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری را بحث جمعیت دانست و گفت: فعالان عرصه جمعیت باید در مسیر برآورده نمودن حاجت امام زمان(عج) فعالیت کنند.

امام جمعه کاشان کاهش آمار ازدواج و فرزند آوری در کاشان را نگران کننده دانست و یادآور شد: برگزاری همایش فرزند سوم و تقدیم هدایا به خانواده‌ها یکی از راه‌های آگاه سازی و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه گرچه امروز مخارج فرزندآوری سخت است ولی دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند برای کاهش هزینه‌ها تدبیر نماید، اظهار کرد: به گفته متخصصین بعضی از هزینه‌ها مانند سونوگرافی و آزمایش‌هایی که به صورت ماهیانه انجام می‌گیرد، ضروری نیست.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان ملل، با روند افزایشی جمعیت، در سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران ۳۱ میلیون نفر خواهد شد و جزو پنج کشور پیر جهان خواهیم بود، یادآور شد: روند کاهش جمعیت یک هشدار است و نکته مهم در این زمینه اقناع اندیشه زوج‌های جوان است.

وی ادامه داد: شهید مطهری و آیت الله مصباح بر این موضوع تأکید داشتند که، اگر کسی بخواهد یک کار اختیاری انجام دهد، باید هم احساسات او تحریک شود و هم اقناع اندیشه انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در این رابطه به جنگ جمعیتی دشمن خصوصا آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از گروه‌هایی که می‌تواند ازدواج آسان را پیگیری کند، دانشجویان هستند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه داریم تا ازدواج آسان را ترویج کنیم.

امام جمعه کاشان بر لزوم تبلیغ و پیگیری توسط ائمه جماعات در محلّات و پایگاه‌های بسیج در خصوص فرزندآوری تأکید کرد و گفت: باید بدانیم که مهریه‌های سنگین باعث جدایی و طلاق می‌شود.

وی تصریح کرد: پدر بنده، اوایل انقلاب با مهریه‌های کم گاها شبی بیست مراسم عقد انجام می‌داد و بعد از سی سال که من از یک مجموعه صد خانواری آماری گرفتم، تنها یک ازدواج به طلاق منجر شده بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha