پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در پیامی به مناسبت دهه کرامت گفت: دهه اول ذیقعده که به یمن میلاد فرزندان همام امام موسی کاظم(علیه السلام)، به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، ایام بسیار مبارک و پر فضیلتی است که در آن به واسطه میلاد انوار الهی، عرش نور باران است و فضا آکنده از عطر حضور ملائک مقربی است که زانوی ادب بر زمین نهاده اند.

وی ادامه داد: با آغاز دهه خجسته کرامت، عطر شمیم رضوی و فاطمی در کشور پیچیده می شود. این ایام، فرصت مغتنمی است تا با بهره مندی از دریای خروشان آموزه های قرآنی، تکریم مقام ولایت و سیره و فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) در کشور جاری و ساری گردد و زمینه آشنایی هر چه بهتر نسل جوان برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی با الهام از آموزه های فاطمی و رضوی فراهم باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ابراز داشت: سالروز ولادت با سعادت بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است. دختران ایران اسلامی می بایست از منبع عظیم آموزه های گرانقدر حضرت معصومه(سلام الله علیها) بهره مند گردند. دختران امروز و مادران فردا، نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند. آنها باید با تأسی از اسطوره علم و عفاف، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در زمینه رشد و تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل های آینده گام بر دارند. شناخت جایگاه والا و ارزشمند حضرت معصومه سلام الله علیها و راه‌های الگوگیری دختران مسلمان در جامعه امروزی از مقام شامخ آن حضرت می تواند دختران و زنان سرزمینمان را به قله های عظمت و شوکت برساند.

وی خطاب به دختران ایران اسلامی اظهار داشت: شما دختران عزیز باید خوب درس بخوانید و علوم روز را بدانید؛ و در قسمت های مختلف فعال باشید، به بالاترین مراحل رشد و کمال روحی و اجتماعی دست یابید و با مواظبت از افتادن در دام نقشه هایی که می خواهند شما را به امور بی ارزش مشغول نگه دارند، از خدمت به جامعه خویش غافل نشوید. دختران امروز، مادران نسل فردای این سرزمین اند و عمیق ترین تأثیر را در تربیت و رشد بالنده دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: در دنیای امروز که فرهنگ منحط جهان مادی، زنان و دختران را به عنوان ابزاری برای هوس های خود و تبلیغ کالاهای شان می‌ خواهند؛ شایسته است شما فرشتگان زمینی با نگهبانی از مرزهای عفاف و خودسازی و تهذیب نفس، از سیرۀ حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آن اسوه معنویّت و زهد و ایمان، تأسّی کنید تا به اهداف متعالی نائل ‏گردید.

وی در پایان ضمن گرامی داشت ایام دهه کرامت گفت: اینجانب دهه نورانی کرامت را به همه مؤسسین، مدیران، اساتید، کادر، طلاب، دانش آموختگان و مبلغان حوزه های علمیه خواهران استان تهران تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال همواره توفیق شناخت و معرفت اهل بیت علیهم السلام و حرکت در مسیر مکتب نجات بخش انبیاء الهی را مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha