جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
امام جمعه اهل سنت سیراف

حوزه/ امام جمعه اهل سنت سیراف پرهیزکاری، تقوا، سخاوت، صبر و مقاومت و عزت نفس را از ویژگی های اخلاقی و رفتار پسندیده امام رضا علیه السلام برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت بندر سیراف صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با تبریک میلاد امام رضا(ع)، پرهیزکاری، تقوا، سخاوت، صبر و مقاومت و عزت نفس را از ویژگی های اخلاقی و رفتار پسندیده امام رضا علیه السلام برشمرد و اظهار داشت: اخلاق و رفتار با مردم و خانواده از مهم ترین ویژگی های اخلاقی امام رضا علیه السلام بود.

شیخ افروز افزود: جامعیت و وحدت در شخصیت، اصول و اخوت و عدالت را در رأس امور قرار داده بود. حضرت امام رضا(ع) از فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی منزه بود. در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف تصریح کرد: سخاوت موجب روشنائی و گرم کردن کانون خانواده و بینوایان می شود و بهترین تعریف سخاوت در بیان امام رضا(ع) می باشد. ایشان با شخصیت، حلیم و اهل کرم بودند.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) با مردم نشست و برخاست داشتند، در تعاملات اجتماعی به نیکوترین صورت با آنان برخورد می کردند و این سیره اهل بیت رسول الله بود. امروز همه ما مسلمانان جهان باید اینگونه باشیم و از رفتار و کردار سروران و خاندان پیامبر و بزرگان دین بیاموزیم و در زندگی خود قرار دهیم.

شیخ افروز ادامه داد: اخلاق و رفتار امام رضا(ع) اینگونه بود که از کردارش با مردم انسان های ممتاز و خوش خلق ببار می آورد. ابراهیم بن عباس می گوید « هیچگاه ندیدم که امام رضا در سخن بر کسی جفا ورزد و ندیدم که سخن فردی یا شخصی را پیش از تمام شدن قطع کند». هرگز نیازمندی را که می توانست نیازش را برآورده کند رد نمی کرد.

امام جمعه اهل سنت بندرسیراف بیان کرد: باید خادم مردم باشیم و صادقانه و خوش رو با ارباب رجوع برخورد کنیم و از اخلاق و رفتار این بزرگواران الگو بگیریم و سرمشق زندگی خود قرار بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha