پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
هرمزگان

حوزه / مدیر نظارت و سازماندهی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: مدارس علمیه شهرهای میناب، بندرلنگه و پارسیان مجوز فعالیت اجرای همزمان سیکل و دیپلم را از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دریافت کردند.

خانم طاهره پیشدار مدیر نظارت و سازماندهی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان اظهار داشت: مدارس علمیه شهرهای میناب، قشم، بندرلنگه و پارسیان مجوز فعالیت اجرای همزمان سیکل و دیپلم را از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته این مدارس فقط مجوز دیپلم را داشتند و تنها مدرسه سیکل در بندرعباس بود، گفت: باتوجه به پراگندگی جفرافیای استان هرمزگان، هزینه‌های ایاب و ذهاب مشکلاتی را برای طلاب به وجود آورده بود، بنابراین ضرورت داشت مقطع سیکل در این مدارس تشکیل شود.

پیشدار خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیریت استان و درخواست هیئت امناهای مدارس و موافقت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دانش آموزان پایه نهم نیز می‌توانند وارد مدارس علمیه شوند و پس از یک دوره هفت ساله با مدرک سطح ۲ دانش آموخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزودی برای مدرسه علمیه الزهرا(س) کیش و قشم نیز مجوز اجرای همزمان سیکل و دیپلم گرفته خواهد شد، اظهار کرد: امید است برای سال تحصیلی۱۴۰۲_۱۴۰۳ بیش از ۷۰ نفر از پایه نهم، جذب مدارس علمیه خواهران استان شوند.

انتهای پیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha