پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1091643
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
تصاویر/ همایش بزرگ بانوان طلبه یزدی در اردوی استانی طلیعه حضور

حوزه/ کارشناس مجامع، همایش‌ها و جشنواره‌های پژوهشی، در نشست مجازی، اهداف گروهی برگزار شدن مسابقه رشد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، ابوالفضل هراتیان کارشناس مجامع، همایش‌ها و جشنواره های پژوهشی در نشست توجیهی و مجازی عصر امروز با موضوع نهمین دوره مسابقه گروهی رشد با اشاره به اهمیت بخش ویژه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، اظهار داشت: موضوعات بخش ویژه دغدغه ماست و نپرداختن به این موضوعات صدمات جبران ناپذیری به جامعه وارد خواهد کرد.

وی، با اشاره به اینکه هدف از گروهی بودن مسابقه رشد، در واقع رشد طلاب است، تصریح کرد: حاکمیت خرد جمعی، حاکمیت تلاش تیمی و هم افزایی گروهی، از اهداف مسابقه گروهی رشد است.

کارشناس مجامع، همایش‌ها و جشنواره‌های پژوهشی، به نکاتی در مورد پژوهش گروهی اشاره کرد و گفت: در پژوهش گروهی فرصتی پیش می‌آید تا شما را نقد کنند و شما فرصت دفاع پیدا خواهید کرد و این کار سرنوشت پژوهشی شما را عوض خواهد کرد و دید جدیدی به شما خواهد داد و شما ناقد مطالب دیگر اعضا گروه خواهید بود و دیگران را به چالش می‌کشید، پس خرد جمعی به مقاله شما سمت و سو می‌دهد.

هراتیان تصریح کرد: ثمره شرکت فعال در گروه‌های رشد، آمادگی طلاب برای کرسی‌های آزاد اندیشی به عنوان ناقد یا ارائه کننده و یا ایفای نقش اساتید در کرسی علمی_ترویجی و تخصصی است و حضور طلاب در گروه‌های پژوهشی، حضور در یک کارگاه ارتقاء پژوهشی است که تجارب پژوهشی خورد را به اشتراک می‌گذارند.

ویادامه داد: یکی از این موضوعات، موضوع رشد جمعیت است و رشد جمعیت در ایران به روزنه جمعیت رسیده و برای رفع این بحران باید جامعه را به باورمندی پژوهشی برسانیم که اگر افزایش جمعیت نداشته باشیم، جامعه در مسیر پیری کامل قرار می‌گیرد و بازگشتی نخواهیم داشت و مجموعه جوانی برای خدمات به این سالخوردگان یافت نمی‌شود.

کارشناس مجامع، همایش‌ها و جشنواره‌های پژوهشی، اظهار کرد: بحران جمعیت یعنی بحران تولید علم و دانش، یعنی بحران صادرات و بحران کسب درآمد اقتصادی.

هراتیان خاطرنشان کرد: برای رفع بحران جمعیت باید مردم به این باور برسند که بحران جمعیت از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی جامعه را به کجا خواهد رساند و در سال ۱۴۲۰ جامعه در چه حالی خواهد بود؟

وی تصریح کرد: طرح سئوالات در باب این بحران در عرصه‌های مختلف و میزان هزینه کرد برای رفع بحران در سال‌های متمادی بررسی شود و در هر استانی در اختیار مسئولین امر برای بررسی و عملکرد قرار گیرد.

کارشناس مجامع، همایش‌ها و جشنواره‌های پژوهشی، با اشاره به محور دوم بخش ویژه، گفت: خانواده و فضای مجازی، دومین موضوع بخش ویژه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد است، فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی محیطی برای تبلور آرزو و افکار کاربران است و مدیران این فضا با ذائقه سنجی خوراک فکری و تبلیغی را ارائه می‌کنند، پس باید در مورد فضای مجازی به رصد ذائقه دختران و پسران بپردازیم و به دنبال خوراک و محتوا برای این ذائقه‌ها باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha