پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی‌پور نماینده  رهبری در هند

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی پور، بر اهمیت شناخت مکتب کلامی لکهنو هندوستان و آشنایی با آثار کلامی، فقهی و تفسیری علمای این منطقه تأکید نمود و گفت: علما چراغ دیانت و ولایت را روشن نموده، آن عشق و علاقه‌ای که در مردم نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام مشاهده می‌شود، تجلی تلاش و مجاهدت علماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی پور، نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان در پیامی به آغاز سلسله دوره‌های عبقات پژوهی اساتید و محققانی از شبهه قاره و هندوستان در قم، ضمن تقدیر از پیگیری‌های بنیاد بین‌المللی امامت، برپایی دوره آشنایی با مکتب کلام فقهی لکهنو را مایه مباهات و خرسندی دانست و اظهار داشت: همواره قدردان عزیزانی هستم که در پی احیای تراث شیعی در هندوستان هستند.

وی تربیت اندیشمندان بزرگ و متکلمین و مفسران عالی‌مقام را یکی از افتخارات بزرگ شیعیان در هندوستان دانست و یادآور شد: علما چراغ دیانت و ولایت را روشن نموده، آن عشق و علاقه‌ای که در مردم نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام مشاهده می‌شود، تجلی تلاش و مجاهدت علماست.

نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با تأکید بر این‌که بنیاد بین‌المللی امامت با همکاری موسسه کتاب‌شناسی شیعه و مؤسسات دیگر سال‌هاست که در مسیر احیای و بررسی تراث شیعی مدرسه لکهنو هستند، اظهار داشت: احیای کتاب عبقات الانوار مرحوم میر حامد حسین و آثار فاخر علمای این منطقه که در دوران سختی‌های فراوان نگاشته شده، نیازمند پاسداشت است.

وی بر اهمیت شناخت مکتب کلامی لکهنو هندوستان و آشنایی با آثار کلامی، فقهی و تفسیری علمای این منطقه تأکید نمود و اظهار داشت: همکاری با مؤسسات برای احیای آثار اسلامی از دیگر مؤلفه‌های مهم در پاسداشت معارف الهی است؛ باید از تجربیات ارزشمند بنیاد بین‌المللی امامت، موسسه کتاب‌شناسی شیعه و بنیاد پژوهشی آستان قدس رضوی در تربیت پژوهشگران و احیای آثار حداکثر استفاده را نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی پور، پاسداشت تراث علمای گذشته هندوستان را نخستین وظیفه علمای این منطقه دانست و اظهار داشت: امیدواریم در راستای پاسداشت صاحب عبقات به‌ویژه علامه میر حامد حسین، کنفرانس بزرگی را در هندوستان و شهرهای قم و نجف اشرف برگزار و به برکت عنایات اهل‌بیت علیهم‌السلام در جهت ترویج مکتب امامت و ولایت گام‌های استواری برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha