جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، معرفی قرآن، سنت و عترت و جاذبه های آن را مصداق بارز احیای امر اهل بیت(ع) دانسته و گفت: با توجه به بیان حضرت رضا(ع)، مادحین آل الله علیهم السلام باید تلاش کنند تا با اشعار فاخر و مراثی متقن، زمینه معرفت افزایی در مخاطبین را ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، در جلسه هم اندیشی هیئت مسلمیه که در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخته و با تأکید بر لزوم بهره مندی حداکثری از ظرفیت معنوی ویژه برنامه های آیینی همچون مسلمیه و عرفه، اظهار داشت: "امام رضا(ع) فرمودند:خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند. سوال شد که چگونه امر شما احیا می شود؟ آن حضرت فرمودند: از این طریق که که علوم ما اهل بیت را فرابگیرید و به دیگران بیاموزید." بنابراین خط مشی اصلی در ویژه برنامه هایی همچون مسلمیه، محرم و... باید احیای امر اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی معرفی قرآن، سنت و عترت و جاذبه های آن را مصداق بارز احیای امر اهل بیت(ع) دانسته و افزود: با توجه به بیان حضرت رضا(ع)، مادحین آل الله علیهم السلام باید تلاش کنند تا با اشعار فاخر و مراثی متقن، زمینه معرفت افزایی در مخاطبین را ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: از ظرفیت مجالس اهل بیت(ع) باید در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و همچنین جهل زدایی از مخاطبین استفاده نمود از این رو لازم است ذاکرین خاندان عصمت و طهارت(ع) از زمانی که در اختیار دارند نهایت بهره را برده و چند نکته زیبا از اسلام و اهل بیت(ع) برای مردم در قالب مدیحه و مرثیه سرایی بیان کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خرافه زدایی را از دیگر نکات مهم عنوان کرده و اظهار داشت: از توطئه های شوم حکومت بنی امیه و بنی عباس، وارد کردن خرافات در دین و جعل احادیث بود، در سال های اخیر نیز با دسیسه دشمنان و بی بصیرتی عده ای، اقداماتی خرافی در برخی مجالس عزا دیده می شود که این اقدامات وهن دین و تخریب چهره اسلام را به دنبال خواهد داشت؛ لذا همگان باید در راستای خرافه زدایی از دین و عزاداری ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی بدعت زدایی را از دیگر وظایف مادحین و مبلغین عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: امروز برخی رفتارها در مجالس اهل بیت(ع) از مصادیق بدعت بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود بارها بر لزوم پرهیز از این نوع اقدامات تأکید داشته اند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به روایات ائمه هدی علیهم السلام در خصوص مذمت غالیان در دین و لزوم دوری از این افراد ابراز داشت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باید آنگونه که هستند توصیف شوند و بهترین توصیفات در شأن این ذوات مقدسه در زیارت جامعه کبیره آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در پایان، خطاب به مادحین آل الله(ع) گفت: خداوند به شما عزیزان نعمت صدای زیبا و جذب مخاطب عطا کرده؛ لذا باید بکوشید تا با استفاده از این ظرفیت مهم، برای آحاد جامعه از معارف ناب اهل بیت در قالب اشعار و مراثی، پیام آور باشید تا با بهره وری مناسب از این آیین در راستای جذب تمامی اقشار به گونه ای عمل کنیم که به لطف الهی پایه گذار تغییر و تحول درونی افراد حاضر در این مراسم نورانی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha