پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
الیگودرز

حوزه/ امام جمعه الیگودرز بر مردمی برگزار شدن برنامه های دهه ولایت و امامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک امام جمعه الیگودرز سه شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تبریک دهه ولایت و امامت گفت: لازم است از همه ظرفیت های شهرستان برای برگزاری باشکوه برنامه های دهه نورانی و با برکت ولایت و امامت به ویژه عید سعید غدیر استفاده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی الیگودرز با بیان اینکه باید تلاش شود برنامه های دهه ولایت و امامت مردمی و بامحتوا برگزار شود، افزود: خروجی برنامه های دهه ولایت و امامت به ترویج سبک زندگی علوی در جامعه منجر شود.

امام‌جمعه الیگودرز با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و لزوم توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، اظهار کرد: هر ساله اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان از جمله دغدغه های مهم خانواده ها است که باید زیرساخت های لازم و مناسب برای هدفمند ساختن اوقات فراغت فراهم‌ شود.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به توطئه های دشمنان برای نسل نوجوان و جوان جامعه گفت: اگر برای اوقات فراغت فرزندانمان برنامه ریزی نکنیم، دشمن در فضای مجازی برای آنها برنامه‌ ریزی خواهد کرد و ایمان و افکار آنان را تضعیف خواهد کرد.

وی به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی، آموزشی، ورزشی و مذهبی اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات ما به سراغ خانواده ها برویم و با اجرای برنامه‌های جذاب و متنوع با پیوست فرهنگی، در پارک ها، معابر عمومی و مراکز آموزشی و فرهنگی اوقات فراعت نوجوانان، جوانان و خانواده ها را غنی کنیم.

امام‌جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی، قانون و لازم الاجرا است، خاطر نشان کرد: هر دستگاهی در اجرای مصوبات کوتاهی کند به عنوان ترک فعل محسوب و قابل پیگرد است.

فرج الله امرایی، رئیس دادگستری الیگودرز نیز با اشاره به نقش نوجوانان وجوانان در آینده کشور گفت: گاهی ما گزارش های خوبی ارائه می دهیم، اما متاسفانه در عمل خروجی مناسبی را شاهد نیستیم، لذا باید برنامه ریزی های دقیق در اجرای برنامه ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: مراقبت و انتخاب مربیان شایسته و صالح و متخصص از جمله اقداماتی است که می تواند تأثیرگذار باشد و نگرانی خانواده ها در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را رفع کند .

رئیس دادگستری الیگودرز یادآور شد: متولیان در برنامه های اوقات فراغت آموزش فرایض دینی به نوجوانان را مد نظر قرار دهند.

پیر حیاتی دبیر شورای فرهنگ عمومی الیگودرز هم با بیان اینکه برگزاری کلاس های تابستان، برای دانش آموزان کم بضاعت رایگان است از دستگاههای متولی که ظرفیت و فضای مناسب جهت آموزش را دارند درخواست همکاری کرد.

در این جلسه سایر اعضا نظرات خود درباره غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha