پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: زبان قرآن، زبان عقل و فطرت است و همه عصرها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در جمع طلاب و اساتید جامعة المصطفی العالمیه واحد تبریز، به برخی شبهات و نظرات در رابطه با قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: به تعبیر برخی روشنفکران دینی، قرآن کتاب قانون و زندگی نیست، بلکه پاره‌ای از معجزات و پندهاست، اما آیات مرتبط با مقاومت و جهاد قرآن کاربردی در دنیای امروز ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: عده‌ای دیگر قرآن را متعلق به عصری خاص دانستند و برخی نیز عربی بودن زبان قرآن را بهانه کرده و آن را مختص بخشی از انسان‌ها دانستند که در پاسخ به این عده باید گفت زبان قرآن، زبان عقل و فطرت است و همه عصرها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: بخشی از آموزه‌های قرآن، تربیت گرایش‌های مقدس آدمیان است، در همه حوزه‌ها و نه فقط برای شیعیان، مسلمانان و نه فقط برای ادیان ابراهیمی، بلکه می‌توانیم آموزه‌های قرآنی را برای همه انسان ها مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن برای بشر و یک کتاب زندگی و یک نسخه برای زندگی است، اظهار کرد: غرب تلاش دارد تا سبک زندگی اسلامی که عدالت، معنویت و عقلانیت است را در مسیر سکولاریسم و لیبرالیسم قرار دهد و اگر محتوای نظام با لیبرالیسم اخلاقی، فرهنگی و سیاسی همراه شود، اصول و مبانی نظام منحرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات، اولین وظیفه ما تفقه در دین است و باید دانش دین را به شکل عمیق یاد بگیریم، دین را بشناسیم، آن را باور کنیم و متدین باشیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: ضرورت دارد دین را دقیق، جامع و عمیق یاد بگیریم، اگر دین دقیق، جامع و عمیق دانسته شود بهتر می‌توانیم آن را تعلیم دهیم.

وی درباره توقعات و انتظارات جامعه از طلاب یادآور شد: مردم توقع دارند که طلاب دین را خوب یاد بگیرند و درست و جامع یاد دهند، در این راستا توجه و اهمیت به آداب و سنن قدیم حوزه مهم است و حفظ و استمرار سنن ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha