پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
نعمتی

معاون پژوهش حوزه علمیه بوشهر از برگزاری هشتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری هشتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: امسال برگزار می شود، گفت: این جشنواره به منظور تشویق و حضور حداکثری طلاب در جشنواره ملی برگزار خواهد شد و طلاب می توانند تا ۱۵ مرداد سال جاری مقالات و آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به شرایط پدیدآورندگان آثار اظهار داشت: طلبه بودن یکی از شرایط است و نیز حداکثر سن برای طلاب خواهر و برادر، ۳۵ سال (متولدین ۱۳۶۷/۰۱/۰۱ و مابعد آن) و برای اساتید ۵۰ سال(متولدین ۱۳۵۲/۰۱/۰۱ و مابعد آن) است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: در آثار مشترک، کلیه مشترکان می‌بایست طلبه بوده و شرایط سنی جشنواره را داشته باشند. همچنین در این آثار، ثبت‌نام توسط نویسنده مسئول انجام شده و سهم مشارکت هر نفر مشخص شود.

وی در خصوص شرایط آثار ابراز داشت: قالب آثار در بخش طلاب شامل «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح ۲» و «پایان‌نامه سطح ۳ حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاه» است.

معاون پژوهش حوزه علمیه بوشهر ابراز داشت: برگزیدگان مرحله کشوری جشنواره در هر دوره، فقط برای یک دوره بعد جشنواره امکان شرکت ندارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه اولویت با موضوعات درسی است، ابراز داشت: در ترم اول پنج نمره برای درس های اصلی در نظر گرفته شده است که اساتید جهت تشویق و ایجاد انگیزه پژوهشی در طلاب می توانند این پنج نمره را به طلابی که مقالات خود را در این جشنواره ارائه می دهند، اختصاص دهند.

حجت الاسلام نعمتی برگزاری این جشنواره را زمینه مناسبی برای استفاده طلاب از تجربیات و راهنمایی های اساتید عنوان کرد، و بیان داشت: اگر موضوعات درسی باشد طلاب می توانند از اساتید مربوطه استفاده کنند.

وی ادامه داد: منتخبین مقالاتی که در این جشنواره استانی ارائه می شود، به جشنواره علامه حلی کشور هم ارسال خواهد شد.

گفتنی است، در هفتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی استان بوشهر ۱۸۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۵۱ اثر مربوط به حوزه علمیه برادران و ۱۳۰ اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران است.

پس از ازریابی ها ۱۹ اثر انتخاب شد که از این تعداد ۱۳ اثر که شامل ۴ اثر برگزیده و ۹ اثر شایسته تقدیر مربوط به حوزه علمیه خواهران و ۶ اثر مربوط از حوزه علمیه برادران که دو اثر برگزیده و چهار اثر شایسته تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha