یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: بالاترین منکر غصب ولایت و بالاترین معروف دفاع از ولایت است و لذا حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت قیام می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه امروز با دستور جلسه برنامه ریزی مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه خصوصا دهه امامت و ولایت به ریاست حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی نسب در این جلسه با اشاره به جایگاه امام و مقام امامت و با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) بعد از پیروزی در امتحانات الهی به مقام امامت رسید، اظهار داشت: امامت اوج افتخار حضرت ابراهیم(ع) است.

وی با بیان اینکه امامت، مقام تحقق بخشیدن به اهداف مذهب و هدایت و به معنی ایصال به مطلوب است، یادآور شد: در خطبه غدیر، پیامبر اکرم (ص) وظیفه همه ما را مشخص کرده و همه باید پیام غدیر و ولایت امیرالمؤمنین را تا قیامت بیان کنند.

امام جمعه سلطانیه، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در طول ۲۳ سال رسالت، بارها به جانشینی امیرالمؤمنین(ع) و ولایت حضرت علی(ع) اشاره کرده بودند، خاطرنشان کرد: غدیر آخرین تلاش پیامبر و اوج ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سلطانیه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: دهه ولایت بهترین ایام برای امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: بالاترین منکر، غصب ولایت و بالاترین معروف دفاع از ولایت است و همانند حضرت زهرا(س) که برای دفاع از ولایت قیام کردند.

در این جلسه مقرر شد، طبق سنوات گذشته دعای روز عرفه در کنار مزار شهدای گمنام برگزار شود.

جشن‌های دهه ولایت و امامت نیز در قالب برنامه‌های متنوع، سخنرانی و مولودی، کاروان شادی، ایستگاه صلواتی، اطعام و مسابقات کشتی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha