یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روسیه

حوزه/ تعدادی از مفتی های روسیه تأیید کردند که سوزاندن قرآن در سوئد بیانگر پوسیدگی و پوچی معنوی جامعه اروپایی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تعدادی از مفتی های روسیه تأیید کردند که سوزاندن قرآن در سوئد بیانگر پوسیدگی و پوچی معنوی جامعه اروپایی است که اشتباه را دموکراسی در نظر می گیرد.

روشان ابیاسوف، مفتی منطقه مسکو، گفت: از طریق اخبار می بینیم که جامعه سوئد از نظر معنوی در انحطاط است، زیرا افراد آن اشتباه را دموکراسی در نظر می گیرند، در غیر این صورت هیچ راه دیگری برای توضیح مجوز پلیس سوئد برای هتک حرمت مقدسات مانند قرآن کریم در عید بزرگ اسلامی، عید قربان وجود ندارد.

ابیاسوف افزود: به نظر می رسد خشم جهان اسلام از چنین اقداماتی در گذشته برای سوئدی ها معنایی ندارد، همانطور که احساسات مذهبی مردم برای آنها معنایی ندارد.

وی اشاره کرد: مسلمانان روسیه از تعرضی دیگر به قرآن خشمگین هستند و از هر نظر این اقدام نفرت انگیز که از سوئد سرچشمه گرفته را محکوم می کنند.

الدار علاء الدینوف، مفتی شهر مسکو، تاکید کرد که قرآن فقط یک کتاب نیست، برای بسیاری این یک کتاب مقدس است، قرآن قانون زندگی و قانون خداوند است که میلیاردها نفر از آن پیروی می کنند. چنین بداخلاقی‌ها میزان زوال جامعه اروپایی را نشان می‌دهد که نه تنها رو به انحطاط است، بلکه از نظر روحی مرده است.

وی افزود: عید قربان قداست می آورد و بر ریشه های مشترکی که مؤمنان را متحد می کند تأکید می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha