پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ابراهیم کلانتری

حوزه/ تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در واکنش به مجوز دولت سوئد برای اهانت به قرآن کریم، گفت: این اهانت‌ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت‌ها نیاز است امت و دولت‌های اسلامی با مسببان این توهین‌ها به صورت همه‌جانبه برخورد کنند و اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شیراز با اشاره به اهانت به قرآن کریم در سوئد، اظهار داشت: اهانت به قرآن کریم برای نخستین بار نبوده بلکه چندین نوبت دیگر در سوئد این اتفاق ناگوار صورت گرفته و دولت سوئد نیز مجوز برگزاری برنامه‌هایی را برای اهانت به قرآن کریم داده است.

وی با تأکید بر اینکه توهین به قرآن کریم به هیچ وجه در چهارچوب آزادی بیان نمی‌گنجد، گفت: این کار سخیف حتی با آزادی که مد نظر غرب هم است و مطرح می‌کنند، قابل تحلیل نیست.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، با بیان اینکه اهانت به قرآن کریم توهین آشکار به باور و اعتقاد ۲ میلیارد مسلمان در جهان است، خاطرنشان کرد: قطعاً آزادی بیان به این معنا نیست که به اعتقادات دیگران توهین کرده و به یک امت بزرگ جسارت کنند، آنان گمان می‌کنند با این حرکات و رفتارها در مقابل پیشرفت‌های اسلام ایستاده‌اند، در حالی که تا امروز همه این توهین‌ها، چه آتش زدن قرآن و چه انتشار کاریکاتور در خصوص پیامبر اکرم(ص)، هیچ کدام در راستای اهدافی که غرب در نظر داشته، پیش نرفته و بالعکس شده است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه اهانت‌ها باعث شده تا حقیقت طلبان عالم به سمت اسلام و قرآن حرکت کنند، گفت: بخش زیادی از مردم کشورهای اروپایی به باور حقیقت اسلام دست پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید به صورت جدی و بدون هرگونه اغماضی این حرکات سخیف را محکوم کند، چرا که به نظر می‌آید در این مقطع زمانی بسیاری از کشورهای اسلامی به صورت جدی وارد صحنه شده و انتظار هم همین است که تا به صورت ویژه در این ایام برگزاری کنگره عظیم حج که میلیون‌ها مسلمان گرد خانه کعبه با همدلی و وحدت اجتماع کرده‌اند، مسلمانان یکپارچه انزجار خود را از این حرکت‌ها اعلام کنند.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، یادآور شد: دولت سوئد پشتیبان این اهانت‌ها است و این قابل کتمان نیست، چون مجوز رسمی را دولت سوئد صادر کرده و در دفعات گذشته هم به این صورت بوده است و عملاً می‌توان گفت مقصر و متهم اصلی اهانت به قرآن، دولت سوئد است،

وی ادامه داد: این اهانت‌ها به هیچ وجه قابل گذشت نیست و برای تکرار نشدن این اهانت‌ها نیاز است تا امت و دولت‌های اسلامی با مسببان این توهین‌ها به صورت همه‌جانبه برخورد کنند و اقدامات بازدارنده را انجام دهند.

./انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha