شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش

حوزه/ حجت الاسلام قاضی گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و شهادت طلبی یکی از وجوه تمایز جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای دنیا است و در اغلب کشورهای دنیا شهادت و فنا شدن در راه آرمان و عقیده جایگاه و مفهومی ندارد، اما در کشور ما به واسطه پیشینه اعتقادی و دینی مردم، فرهنگ شهادت از جایگاه رفیعی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید احمد قاضی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای سادات این نیرو، با اشاره به اینکه واقعه غدیر از ابعاد مختلف، دارای درخشندگی خاصی در تاریخ اسلام است و جریان غدیر آیینه تمام نما و الگوی کامل رفتار شناسی شیعه در ارتباط با ولایت پذیری است، اظهار کرد: عید سعید غدیر خم، تداوم راه ولایت و امامت و امتداد طریق انبیاست و به امر خداوند متعال این امر مهم توسط پیامبر اعظم (ص)، به دستان با کفایت حضرت علی (ع) سپرده شد تا زمین بی‌حجت نماند و بشریت، همواره از نعمت ولایت بهره‌مند باشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در ادامه خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران موجب تقویت روحیه و افزایش توان برای خدمت رسانی به مردم می‌شود و عاملی جهت تقویت روحیه کارکنان به منظور انجام هرچه بهتر وظایف‌ آنان است.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا، گنجینه‌های اصلی انقلاب هستند و وجودشان موجب برکت برای نیروی هوایی ارتش است، افزود: بی‌شک اجر خانواده شهدا در مواجهه با سختی‌های زندگی نزد خداوند تبارک و تعالی محفوظ است.

حجت الاسلام قاضی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت پیشینه‌ای عمیق و محکم در فرهنگ دینی ما دارد و باید با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آنان، زمینه ساز ترویج و نشر آن در جامعه باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار، شهادت و شهادت طلبی یکی از وجوه تمایز جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای دنیا است و در اغلب کشورهای دنیا شهادت و فنا شدن در راه آرمان و عقیده جایگاه و مفهومی ندارد، اما در کشور ما به واسطه پیشینه اعتقادی و دینی مردم، فرهنگ شهادت از جایگاه رفیعی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha