دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
فرحزاد

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: ترویج مکتب غدیر یکی از بهترین و با فضیلت ترین اعمال است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، در سلسله جشن های دهه امامت و ولایت که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: تبلیغ غدیر در واقع تبلیغ ولایت است به همین خاطر از بهترین اعمال محسوب می شود.

ضرورت تبلیغ ولایت در دین

وی تصریح کرد: تبلیغ ولایت از نماز هم واجب تر است چرا که ولایت پایه و اساس دین است و کسی که ولایت را قبول نداشته باشد، نماز و دیگر عباداتش هم در پیشگاه خداوند متعال پذیرفته نمی شود.

سخنران حرم رضوی عنوان کرد: آشنایی با ولایت بذر ایمان را در دل ها می کارد و کسی که با این اصل مهم دینی آشنا شود، اعمال عبادی خود را هم به درستی انجام می دهد.

غدیر برترین پیام الهی است

وی با بیان اینکه غدیر برترین پیام خداوند رحمان است، اظهار کرد: خداوند هنگام نزول آیه ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) به پیامبر اعلام کرد که اگر این پیام را به مردم ابلاغ نکنی مانند این است که رسالت خود را انجام نداده ای.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه بیان کرد: دایره عبادت در دین مبین اسلام بسیار گسترده است ولی ما عبادت را منحصر در نماز و روزه می دانیم در حالی که انجام برخی از کارها از جمله کسب روزی حلال نیز عبادت است.

وی بیان کرد: مسی که برای تأمین معیشت خانواده کار می کند در واقع عبادت خدا را انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، گره گشایی از کار مردم و خدمت به خلق خدا را نیز عبادت معرفی کرد و گفت: کسی که گره از کار یک مؤمن باز می کند برترین عبادت ها را انجام داده است.

وی بیان کرد: شاد کردن دل مؤمنین، دیدار با اهل ایمان و مجالست با آنها و تفکر در خلقت جهان از دیگر مصادیق عبادت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha