جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
شناخت

حوزه/ در مراسم اکران مستند "سرو بی قرار" ویژه بزرگداشت مرحوم استاد فرج نژاد، از این چهره شاخص جبهه انقلابی به عنوان تبلور بارز و برجسته جریان ایمان و امید یاد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رفیع الدین اسماعیلی، مسئول مؤسسه شناخت در مراسم گرامیداشت مرحوم استاد محمدحسین فرج نژاد که به همت مجموعه شناخت، مدرسه فکرت و مدرسه رسانه ای استاد فرج نژاد پس از نمایش این مستند برگزار شد، با اشاره به انبوه فعالیت های دغدغه مند و هدفمند مرحوم فرج نژاد در عرصه های گوناگون گفت: درباره ایشان در طول این دو سال بسیار صحبت شده و انصافاً هنوز هم جای کار دارد که ما درباره ویژگی های شخصیتی، اهمیت کارها و فعالیت های دغدغه مند و پرشمار ایشان صحبت کنیم و نکته های نابی را از آن الگوبرداری کنیم.

وی افزود: یکی از دغدغه های استاد فرج نژاد این بود که حقیقتاً بچه ها به شکل جدی پای کار فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بیایند و در این زمینه ها روز به روز قوی تر و تأثیرگذارتر عمل کنند.

مسئول مؤسسه شناخت ادامه داد: از سوی دیگر سعی می کرد اهمیت مقوله دشمن شناسی را برای بچه ها به خوبی جا بیندازد، چرا که ایشان به یک درک و فهم عمیق از شرایط جامعه ما و تقابل با نظام سلطه رسیده بود و می خواست که بچه ها با اراده و دغدغه قوی در این عرصه ها کار کنند و از آن ها نیز به سهم و وُسع خود حمایت می کرد.

نائب رئیس انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که اخلاص و پشتکار انقلابی استاد فرج نژاد باعث برکت در کار ایشان و تأثیرگذاری بسیار زیاد در فعالیت هایشان حتی پس از درگذشتشان شد، بیان داشت: خاطرات بسیار زیادی از فعالیت و روحیه انقلابی و جهادی ایشان در خاطره مان وجود دارد و از جمله اخلاص که حقیقتاً در زندگی اش نمود و ظهور و بروز داشت.

وی افزود: در عرصه تربیت شاگردان نیز ایشان فعالیت های بسیار مؤثر و ارزشمندی داشت و امیدواریم که شاگردان این بزرگوار بتوانند با قوت این راه را ادامه دهند و از سختی ها و مشکلات نهراسیده و با تأسی به استاد فرج نژاد که ایمان و امید به طور قوی در وجودشان موج می زد، کارها را به پیش ببرند.

اسماعیلی همچنین گفت: بسیار خدای متعال را شاکریم که فردی چون محمدحسین فرج نژاد را در مسیر زندگی ما قرار داد تا ما بتوانیم از ایشان یاد بگیریم که چگونه طی مسیر کرده و مراقب باشیم که در مسیر انحرافی قرار نگیریم و در نهایت به حول و قوه الهی عاقبت بخیر شویم.

حسن فرج نژاد، برادر آن مرحوم نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه فکرت به جهت تولید مستند "سرو بی قرار" اظهار داشت: در عرصه کار تصویری و فیلم مستند، فعلاً تنها اثری که درباره مرحوم استاد فرج نژاد ساخته شده، همین مستند است البته در عرصه چاپ کتاب نیز کارهایی صورت گرفته، ضمن آن که یکی از آثار جدید ایشان نیز در روز جمعه ۲۳ تیرماه همزمان با برگزاری همایش دشمن شناسی در همین برنامه رونمایی می شود.

وی افزود: بعد از گذشت دو سال هنوز احساس می کنیم که جای ایشان هیچ وقت برای ما پر نمی شود و البته امیدواریم که با همت دوستان جبهه انقلابی، راهی که ایشان برای ما گشودند با قوت ادامه یافته و شاهد تربیت و معرفی نیروهای با استعداد و قوی در عرصه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای باشیم.

فرج نژاد همچنین گفت: برخی از کارها از جمله تشکیل مدرسه رسانه ای بعد از درگذشت ایشان شروع شد و الحمدلله در عرصه های گوناگون شاهد تداوم برکاتی هستیم که بانی اش به نوعی مرحوم استاد فرج نژاد بودند.

وی خاطرنشان کرد: چه در عرصه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای و چه به خصوص تربیت نیرو و بکارگیری آن ها در زمینه های روی زمین مانده، مرحوم استاد فرج نژاد حقیقتاً موج ساز و جریان ساز بود و با انگیزه و دغدغه بالا در این عرصه ها به فعالیت می پرداخت.

دکتر حفیظه مهدیان، مدرس سواد رسانه و استاد دانشگاه نیز با اشاره به ویژگی هایی چون اخلاص، مجاهدت خستگی ناپذیر، دغدغه مندی، مساله شناسی و ... در وجود مرحوم فرج نژاد ابراز داشت: ایشان هم مسأله شناس بود و هم این که با دغدغه انقلابی کارها را جلو می برد و از سوی دیگر فعالیت هایش به نحوی بود که باعث افزایش انگیزه و امید در بین بچه های جبهه انقلابی می شد.

وی افزود: مرحوم استاد فرج نژاد به معنای واقعی کلمه گوهرشناس بود و می دانست که مثلاً فلان فرد به درد کار نویسندگی و پژوهش می خورد و دیگری مناسب تبلیغ یا سخنرانی و یا عرصه های دیگر فعالیت فرهنگی و رسانه ای است و این طور نبود که همه بچه ها را ترغیب به انجام یک فعالیت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha