جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
ستاد اربعین در تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی با بیان این که اهمیت و اثرگذاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در ترویج فرهنگ عاشورایی بی بدیل است، گفت:  دشمنان اسلام به دلیل اثر گذاری زیاد پیاده روی اربعین در ماندگاری حماسه عاشورا، برای برگزار نشدن آن تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در جلسه ستاد اربعین تکاب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: پیاده روی اربعین نقش مهم، موثر و ماندگاری در معرفی حماسه عاشورا دارد.

وی با بیان این که اهمیت و اثرگذاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در ترویج فرهنگ عاشورایی بی بدیل است، گفت: دشمنان اسلام به دلیل اثرگذاری زیاد پیاده روی اربعین در ماندگاری حماسه عاشورا، برای برگزار نشدن آن تلاش می کنند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: نقش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در موضوع پیاده روی اربعین حسینی بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان این که راهپیمایی اربعین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود، افزود: از دولت به دلیل ایجاد زیرساخت های مناسب برای برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی تشکر می کنم.

اربعین بهترین فرصت تبلیغ و تبیین حماسه عاشورا

دشمنان از پیاده روی اربعین هراس دارند

در ادامه سرهنگ علیرضا سرتیپی نیز گفت: پیاده روی و آیین های اربعین حسینی بهترین فرصت برای تبلیغ و تبیین حماسه عظیم عاشورا است و عزاداری ها و آیین های عاشورایی عامل مهم ترویج فرهنگ و قیام عظیم حضرت سیدالشهدا(ع) است.

فرمانده سپاه شهرستان تکاب افزود: درس آموزی و انتقال پیام باید مهمترین وجه برگزاری عزاداری ها و پیاده روی اربعین حسینی باشد و امسال زمینه برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری های دهه اول محرم در شهرستان فراهم.

تکاب آماده استقبال از زوار اربعین

دشمنان از پیاده روی اربعین هراس دارند

اسماعیل حیدری آزاد نیز در ادامه با تاکید بر این که همه ادارات و دستگاه های اجرایی تکاب از همه ظرفیت و امکانات برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی استفاده کنند، گفت: ادارات از هم اکنون برای برگزاری پیاده روی اربعین و تردد زائران از تکاب به سمت مرز تمرچین آمادگی داشته باشند.

وی افزود: مرز تمرچین پیرانشهر با دیپلماسی قوی، عنایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی از سال گذشته برای تردد زائران اربعین در شمال غرب کشور بازگشایی شده است و باتوجه به امنیت بالا و زیرساخت های ایجاد شده در مرز تمرچین و اهمیت بازگشایی آن، امسال نیز تردد زائران اربعین از این گذرگاه مرزی با شکوه تر انجام خواهدشد.

فرماندار تکاب خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد حضور زائران اربعین حسینی از شهرها و استان های همجوار و کشورهای همسایه در تکاب برای تردد از مرز تمرچین در پیاده روی اربعین باشیم و دستگاه های فرهنگی و ادارات خدمات رسان برای باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین حسینی و کسانی که قصد دارند با عبور از تکاب به مرز تمرچین عزیمت کنند تلاش و در این زمینه جدی اقدام کنند.

وی با بیان این که امسال آئین های دهه اول محرم، اربعین حسینی و دهه آخر صفر با شور و شکوه بیشتری در تکاب برگزار می شود، گفت: تمهیدات و مقدمات برگزاری پیاده روی نمادین برای جاماندگان اربعین حسینی از سوی سپاه، شهرداری و آموزش و پرورش در تکاب فراهم شود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha