پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
photo_2023-07-19_12-35-56.jpg

حوزه / مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل گفت: در جامعه‌ای که دشمن و رسانه‌های معاند دروغ‌پراکنی کرده و جنگ روانی و ترکیبی به راه‌ می‌اندازند تنها علاج کار، تبیین‌کردن و روشن‌گری است و لذا ماه محرم فرصت خوبی برای این کار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدسیاح در آیین عزاداری دهه اول محرم که روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(س) اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: کربلا و عاشورای امام حسین(ع) جزء اسرار خداوند می‌باشد و همه اسرار آن برای بشریت کشف نشده است.

وی سیدالشهدا(ع) را مخزن اسرار الهی دانست و افزود: بنابر فرمایش پیامبر(ص)، قرآن دارای بطون بوده و همه این بطون در قلب ائمه معصومین و امام حسین(ع) جمع شده، کسی که اسرار کربلای حسین(ع) را کشف کند به بطون قرآن هم دست می‌یابد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و امور روحانیون اردبیل، سیدالشهدا(ع) را معمار کربلا و قلب ایشان را مخزن قرآن معرفی کرد و گفت: انسان معمولی اسرار کربلا را آن‌طور که یاران امام دریافت کرده‌اند، فهم نمی‌کنند و با گذشت زمان تنها گوشه‌ای از این اسرار برای انسان گشوده می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدسیاح گفت: رسالت اباعبدالله(ع) در کربلا هدایت بشریت بود و امام در این راه از همه چیز خود گذشت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در عصر حاضر طلاب رسالت بزرگی بر دوش دارند و آن رسالت ائمه(ع)، یعنی هدایت و تبیین‌گری جامعه بشری است.

وی با اشاره به فرمایش جهاد تبیین رهبر فرزانه انقلاب، اظهار کرد: در جامعه‌ای که دشمن و رسانه‌های معاند دروغ‌پراکنی کرده و جنگ روانی و ترکیبی به راه‌ می‌اندازند تنها علاج کار، تبیین‌کردن و روشن‌گری است و لذا ماه محرم فرصت خوبی برای این کار خواهد بود.

محرّم فرصت مناسبی برای تحقق جهاد تبیین است

محرّم فرصت مناسبی برای تحقق جهاد تبیین است

محرّم فرصت مناسبی برای تحقق جهاد تبیین است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha