پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: مراسم ایام محرم و عزاداری‌های امام حسین علیه السلام یک دانشگاه بی‌نظیر تربیت انسان مورد نظر خدا برای دریافت مقام بی‌نظیر خلیفه اللهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام محرم گفت: مراسم ایام محرم و عزاداری‌های امام حسین علیه السلام یک دانشگاه تربیت انسان برای دریافت مقام بی‌نظیر خلیفه اللهی است.

وی افزود: گرچه زمان و مکان و وقوع حادثه عاشورا محدود بود اما درس‌ها و عبرت‌های انسان‌ساز این واقعه همه زمان‌ها و مکان‌های عالم را فرا گرفته و در طول تاریخ قابل استفاده برای همه بشریت بوده و خواهد بود.

خطیب جمعه عالیشهر اظهار داشت: این سؤال خیلی ابلهانه‌ای است که چرا با گذشت بیش از هزار سال شما همچنان برای کسی که به بهشت رفته است عزاداری می‌کنید؟! مگر عزاداری برای امام حسین علیه السلام مثل عزا گرفتن برای از دست دادن بستگان انسان می‌باشد که با گذشت زمان کمرنگ شود و به فراموشی سپرده شود؟ عزاداری برای اباعبدالله علیه السلام بهانه‌ای است برای اینکه ما به مکتب آن حضرت توجه کنیم و بهترین زندگی دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنیم؛ گریه های ما برای محرم، محروم ماندن خودمان از امام زمان (عج) است که اگر باز هم غفلت کنیم این محرومیت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کسی که از دانشگاه امام حسین علیه السلام فارغ تحصیل می‌شود فردی است عدالت خواه، ستم ستیز، دارای عزت نفس، پاسدار ارزش‌های دینی، شهادت طلب، آمر به معروف ناهی از منکر و سیاستمدار متدین، که اگر جامعه‌ای به این صفات مزین شود سروری عالم را به دست خواهد آورد.

وی با اشاره به هتک حرمت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد گفت: توهین به قرآن مجید در سوئد به بهانه آزادی بیان بار دیگر دروغ‌های بزرگ کشورهای اروپایی و غربی را برملا کرد؛ شگردهای دشمنان اسلام و بشریت در طول تاریخ برای حکومت بر انسان‌ها و چپاول ثروت آنها سوء استفاده از کلمات جذاب و فریب توده مردم بوده است لذا ضرورت مسلح شدن به سواد رسانه‌ای مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: اگر مردم در زمان امام حسین علیه السلام سواد رسانه‌ای داشتند مسیر تاریخ عوض می‌شد؛ حادثه کربلا بر پایه باور کردن چند دروغ دشمن توسط مردم بنا شد. گفتند حسین قدرت طلب، دنبال اختلاف و جنگ است و از دین خارج شده است و گفتند لشکر مجهز یزید از شام به سمت کوفه می‌آید هر کسی اطراف مسلم باشد کشته می‌شود، مردم هم باور کردند و مسلم را تنها گذاشتند و به جنگ امام حسین علیه السلام رفتند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد اظهار کرد: امروز عده‌ای طغیانگر در جهان با دروغ بزرگ لیبرال دموکراسی بر مردم حکومت می‌کنند که به فرموده امام عزیزمان نه لیبرال آزادی‌خواه هستند نه دموکرات و مردمی، نمونه آن دولت فرانسه هست که در سال ۱۹۴۵ بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر را بی‌ گناه را در یک روز برای تسلط بر الجزایر کشتند.

وی افزود: جوانان ما امروز باید هوشیار باشند و فریب رسانه‌های دشمن را نخورند؛ هرگونه اعتماد به دشمن باعث می‌شود که او بتواند از ما به عنوان سرباز خودش سو استفاده نماید و دنیا و آخرت ما را به نابودی بکشاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha