چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر  / نماز جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد، گفت: این درس امام حسین(ع) است که در روابط با قدرت‌های پوشالی باید عزت حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: قیام ماندگار امام حسین(ع) با هدف مبارزه با طاغوت، ظلم و ستم رخ داد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تمام داشته خود را برای مقابله با طاغوت فدا کرد، گفت: قیام علیه یزید مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود، چرا که حقیقت امر به معروف دعوت به آموزه‌های الهی است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در ادبیات ائمه اطهار(ع)، مبارزه با هر انسان ظالم، هر تمدن و حکومت یا نهاد طغیانگری، یک اصل است، اظهار کرد: امام حسین(ع) ثابت کردند باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.

وی با تأکید بر اینکه هرجا مدیریت غیردینی در جامعه حاکم شود، ارزش‌های الهی به حاشیه می‌رود، خاطرنشان کرد: مقابله با طاغوت و ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط غیر دینی، وظیفه هر کسی است که مانند امام حسین(ع) می‌اندیشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه امام حسین(ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد، گفت: این درس امام حسین(ع) است که در روابط با قدرت‌های پوشالی باید عزت حاکم باشد.

وی با اشاره به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، یادآور شد: جمهوری اسلامی هر نوع توهین به کتاب‌های مقدس را محکوم می‌کند و این انتظار نیز وجود دارد تا در تمام کشورهای آزاده و اسلامی برخورد قاطعانه و بازدارنده علیه این اقدام انجام شود و به صرف محکوم کردن بسنده نشود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha