پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
pars1.jpg

حوزه / استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد عزاداری‌های مسلمانان را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط آنها با همدیگر دانست و گفت: برپایی مجالس عزای سرور و سالار شهیدان لرزه بر جان ابرقدرت‌های جهان انداخته است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، نسرین صادقی استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد در آیین عزاداری دهه اول محرم که عصر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت عزاداری بر امام حسین(ع) و ریشه آن در مکتب و اعتقادات مسلمانان، اظهار داشت: شهادت جانسوز سیدالشهدا(ع) باعث شد تا عزاداری به‌صورت فرهنگ و مکتبی در جامعه اسلامی به‌خصوص تشیّع بروز و ظهور کرده و در قلب تاریخ و جان و دل ملّت‌ها رسوخ کند و تحوّلات شگرفی را در بشریت به وجود آورد.

وی افزود: همزمان پیشرفت این مکتب و فرهنگ در طول تاریخ، شبهه‌هایی پیرامون عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از طرف دشمنان یا مذاهب مختلف مطرح شده که حل این شبهه‌ها در هر عصری می‌تواند به نوعی به رشد و بالندگی این مکتب قوت بخشد.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، با اشاره به اینکه از طرح شبهه، نقد و انتقاد نباید ترسید، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه، بنیان‌های معرفتی انسان را به مسائل اسلامی و مؤلّفه‌های فرهنگی تقویت می‌کند و در پرتو این پشتوانه نظری، ایمان آدمی نیز رشد و تعالی پیدا می‌کند.

صادقی، انسان‌سازی را از فلسفه‌های عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و تأکید کرد: عزاداری آگاهانه و عاشقانه سبب انتقال فضائل و آرمان‌های فردی که برای او عزاداری می‌شود به عزادارانش شده و در واقع آن فرد یا افراد به‌عنوان الگویی کامل در جامعه مطرح می‌شوند و این الگوگیری عامل پیمودن راه هدایت و رسیدن به قلّه سعادت است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، عزاداری‌ها را زمینه‌ساز اجتماع و ارتباط شیعیان با همدیگر در مسیر دفاع از حق دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ، عزاداری‌ها مورد نهی و نفرت ستمگران بوده و همواره تلاش کرده‌اند که مانع برپایی عزاداری‌ها شوند، در دوران کنونی نیز ابرقدرت‌های جهان واهمه و بیم‌شان از مجالس عزای اهل بیت(ع) نسبت به مسائل دیگر بیشتر است.

برپایی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) لزره بر جان ابرقدرت‌های جهان می‌اندازد 

برپایی مجالس عزای سیدالشهدا(ع) لزره بر جان ابرقدرت‌های جهان می‌اندازد 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha