پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله گفت: ما از ملت‌های مسلمان می‌خواهیم که در جهت مقابله با اهانت به قرآن کریم موضع یکپارچه و قاطع داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنانی در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) در منطقه حریک گفت: واقعا جای تاسف دارد که عده‌ای به عمد قرآن را مورد اهانت قرار داده و سعی در تحقیر آن دارند در حالی که قرآن کرامت و آزادی انسان را قداست بخشید و در دعوت خود برای ارتباط بین اقوام و مذاهب و فرهنگ‌ها و گسترش رحمت و مغفرت و احسان حتی نسبت به گناهکاران، و در تکیه بر گفت‌وگو به بهترین نحو با استدلال و اقامه برهان، ممتاز است.

وی افزود: قرآن خواستار گسترش صلح بر روی زمین بر اساس عدالت و احسان به دیگران و امتناع از اعمال خشونت جز برای پاسخ به تجاوز است. این کتاب آسمانی مشتاق دست نخوردن به مقدسات دیگران است که هیچ کتاب، فراخوان و یا اندیشه‌ای در ارتقای ارزش‌های انسانی و اخلاقی به آن نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در این اقدام مذموم شاهد توهین به احساسات هموطنان مسلمان در جهت تقویت تمایلات نژادپرستانه و برهم زدن فضای صلح بین مردم و برهم زدن ارتباطات و گفت‌وگو هستیم، خاطرنشان کرد: ما در کنار آن عده‌ای هستیم که خواستار موضع یکپارچه و قاطع برای مقابله با تکرار مجدد این واقعه هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما از سازمان ملل متحد، خواستاریم قطعنامه‌ای را برای جرم انگاری دولت‌ها، نهادها و افرادی که به حیثیت و مقدسات ادیان توهین می‌کنند، تصویب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha