شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ سبک‌های سنتی عزاداری منطقه، گفت: همواره سعی کنید که سبک سنتی عزاداری و نوحه‌خوانی در طول تاریخ را حفظ کنید، چراکه این امر با فرهنگ و سنت این مناطق عجین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شب گذشته در جمع عزاداران شمیل، اظهار داشت: پس از اغتشاشات و هجمه‌های اخیر علیه ایران، مردم چند تو دهنی به دشمنان ضد اسلامی و ضد ایرانی زدند که عید غدیر و ایام عزاداری محرم از جمله آن‌هاست.

وی، با اشاره به فعالیت گستره دشمن در فضای مجازی، عنوان کرد: همزمان با اتفاقاتی که در کشور آلبانی گریبان منافقین را گرفت، بیش از ۴۰ درصد از محتوای ضد ایرانی و ضد اسلامی کاهش پیدا کرد، که این امر نشان دهنده فعالیت سازمان یافته و هدفمند دشمن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، عاشورا و غدیر را دو بال حرکت تعالی و سعادت بشر دانست و ابراز کرد: عصاره تمام اتفاقات جهان اسلام در دو محور غدیر و عاشورا خلاصه می‌شود و اربعین نیز در امتداد عاشورا تعریف می‌شود که باید نسبت به معارف آن‌ها توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که مکتبی که شور نداشته باشد دوام نخواهد آورد، تصریح کرد: علاوه بر شور حسینی باید به شعور حسینی نیز توجه ویژه‌ای داشت.

وی ضمن تأکید بر اهمیت حفظ سبک‌های سنتی عزاداری منطقه، مطرح کرد: همواره سعی کنید که سبک سنتی عزاداری و نوحه‌خوانی در طول تاریخ را حفظ کنید، چرا که این امر با فرهنگ و سنت این مناطق عجین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha