پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا امسال با نماز جمعه مصادف شده است، گفت: این درخواست از دسته‌جات عزاداری وجود دارد تا آنجایی که امکان پذیر است و می‌توانند در نماز ظهر عاشورا که نماز جمعه اقامه می‌شود حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت تاسوعای حسینی، اظهار داشت: با توجه به اینکه نماز در رأس معروف‌ها قرار گرفته و امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا و در میدان جنگ، نماز را اقامه کردند، بنابراین، این تأکیدی بر اهمیت توجه به نماز است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا امسال با نماز جمعه مصادف شده است، گفت: این درخواست از دسته‌جات عزاداری وجود دارد تا آنجایی که امکان پذیر است و می‌توانند در نماز ظهر عاشورا که نماز جمعه اقامه می‌شود حاضر شوند.

امام جمعه همدان، افزود: بنده نیز بنا دارم تا نماز جمعه سریع اقامه شود و خطبه‌ها نیز طولانی نشود، تا دسته جاتی که در نماز حاضر می‌شوند به مراسم‌های خود نیز برسند.

وی با تأکید بر اینکه این توجه به نماز ظهر عاشورا، هدف اصلی این مراسمات است، اظهار کرد: این سینه زنی‌ها، در خیابان‌ها آمدن و تعظیم شعائر، برای نماز است و اگر نماز را از آن حذف کنیم، ارزش‌ها از بین می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه این عزاداری‌ها با نماز ارزش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی و گرمای هوا نماز به جای میدان امام(ره) در حسینیه حضرت امام(ره) اقامه خواهد.

وی تصریح کرد: البته برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به نماز جمعه، نماز ظهر عاشورا را در مساجد و تکیه‌ها اقامه می‌کنند که لازم است تا در زمان اقامه نماز تأمل کنند و با تأخیر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، یادآور شد: دسته‌های عزاداری که نمی‌توانند در نماز جمعه شرکت کنند، لازم است با فاصله نیم ساعته پس از اذان ظهر، نماز ظهر را اقامه کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha